וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: צבי ים במסע לחופש

28.4.2008 / 13:50

מאות אלפי צבי ים קטנים בקעו מהקינים בחופי מדינת אוריסה שבמזרח הודו, אתר הקינון הגדול בעולם, ומיהרו לעבר הים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

כ-150 אלף צבי ים קטנים בקעו בימים האחרונים מהקינים שנחפרו בחופי מדינת אוריסה שבמזרח הודו ועשו דרכם לעבר הים. זן הצבים הירוקים (Olive Ridley turtle) יכול להגיע לגודל של עד 75 סנטימטרים, והוא חי באזורים הטרופיים של האוקיינוס השקט, האטלנטי וההודי.

כל שנה, כשהאביב מגיע, נעים הצבים מהזן הנכחד בקבוצות גדולות לשלושה אתרי קינון מרכזיים לאורך חופי מדינת אוריסה, שיחדיו מהווים את אתר הקינון הגדול בעולם, לפני שובם לים. למעלה ממיליון צבים עשו בפברואר את דרכם לאתרי הקינון על מנת לחפור בחול ולהטיל ביצים. זמן הבקיעה הוא הזמן המסוכן ביותר עבור הצבים הזעירים. רבים מהם אינם מסוגלים לנקות את כמויות החול מהקן ומתים מחנק. חלקם, שכבר כן מצליחים להגיע לחוף, נמצאים בסכנת טרף על ידי נשרים, עורבים, תנים וכלבי בר.

בשנים האחרונות, פקחים של רשות הטבע ההודית, ביחד עם כפריים ומתנדבים, נחלצו לעזרת הצבים ובעת הבקיעה הם מלווים את הצאצאים בבטחה לים.

ב-2004, למעלה ממיליון צבים הגיעו לחופי אוריסה על מנת לחפור קינים ולהטיל ביצים. אתר הקינון הגדול ביותר נמצא בחוף גוהירמאתא. הצבים מוגנים תחת חוקי הרשויות להגנת הטבע בהודו, אך בשנים האחרונות כ-50 אלף צבים מצאו מותם בידי בני אדם, אם על ידי הסתבכות ברשתות דייגים ואם על ידי זיהום המים וציד. לפי מחקרים, רק אחד מתוך אלף צבים שזה עתה בקעו מגיע לגיל בגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully