וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלין: שדה התעופה ההיסטורי בסכנת סגירה

28.4.2008 / 11:24

משאל עם שנערך לגבי גורלו של "טמפלהוף", שמילא תפקיד חשוב בעת המצור הסובייטי על ברלין, בוטל לאחר שלא הגיעו מספיק אנשים להצביע

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משאל העם הראשון מסוגו בברלין המאוחדת לגבי גורלו של שדה התעופה ההיסטורי "טמפלהוף" בוטל אתמול (ראשון) לאחר שלא מספיק אנשים הגיעו להצביע. למרות ש-60% מהמצביעים תמכו בהשארת שדה התעופה פתוח לפעילות, שיעורם מכלל אוכלוסיית ברלין לא מספיק מבחינת החוק כדי להפוך את המשאל למשמעותי. כ-530 אלף איש הצביעו בעד השארת השדה פתוח אך מאחר והם מהווים רק 21% מכלל האוכלוסייה, ולא 25% הנדרשים על פי חוק, התוצאה לא קבילה.

השיעור הנמוך של המצביעים היווה אכזבה קשה בעבור אלו שתמכו בהשארת שדה התעופה פתוח. "אני מאוכזב מאד מתושבי ברלין מאחר והם יכלו להצביע ובחרו שלא. זהו נושא מקומי והיתה יכולה להיות להם השפעה, הם יכלו לעשות משהו בנידון. חוסר העניין והעובדה שרבים העדיפו ללכת לשתות בירה במקום להשקיע עשר דקות וללכת לתחנת הקלפי אומרת משהו", אמר גאלוס פאלק, אחד מהתומכים.

עם זאת, היו שבחרו לשמור על מצב רוח אופטימי ורבים נדרו להמשיך ולהילחם למען שדה התעופה. "היום היינו עדים למשאל העם הראשון שנערך בברלין. משאל העם הראה רוב ברור התומך בהשארת "טמפלהוף" פתוח. ועלינו לשמוח על כך", אמר ראש המפלגה השמרנית CDU פרידברט פלוגר.

גורלו של "טמפלהוף" עמד במרכז הפעילות הפוליטית בברלין בשבועות האחרונים. עוד באוקטובר ניסו התומכים לעצור את העירייה מלסגור את שדה התעופה, בעיקר בשל משמעותו ההיסטורית. "טמפלהוף" התפרסם הודות לתפקיד שמילא באספקת ציוד ואוכל לתושבי מערב ברלין בעת המצור הסובייטי ב-1948.

חרף זאת, עיריית ברלין טוענת ששדה התעופה העצום, המתפרש על שטח בגודל ה"סנטרל פארק" שבמנהטן, מסוכן, מזהם ורועש. הוא קטן מדי מכדי להתמודד עם המטוסים המודרניים וגורם להפסדים בסך מיליוני יורו מדי שנה לעירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully