וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה מתרחקת מהמערב ומתקרבת לאירן

טלי גולדשטין

28.4.2008 / 10:49

מחמוד אחמדינג'ד יגיע לביקור באי על מנת לחזק את הקשרים ההדדיים בין שתי המדינות. זהו הביקור הראשון של נשיא אירני בסרי לנקה

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד יגיע היום (שני) לסרי לנקה לביקור בן יומיים שנועד לחזק את הקשרים ההדדיים בין שתי המדינות. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה בה נשיא אירני מבקר בסרי לנקה. נשיא סרי לנקה מהינדה רג'אפקסה יקבל את פניו של אחמדינג'ד בשדה התעופה, לקול מטח כבוד של 21 רובים ובנוכחות משמר הכבוד של הצי.

במוקד הביקור יעמוד סיור של אחמדינג'ד בפרויקט זיקוק נפט אותו מממנת אירן בעלות של 750 מיליון דולר. בנוסף, יושק פרויקט השקיה חדש בעלות של 450 מיליון דולר, גם הוא במימון אירן.

ביקורו של אחמדינג'ד בסרי לנקה מושך תשומת לב בינלאומית על רקע היחסים העכורים בין אירן למדינות מערביות רבות, בשל המחלוקת סביב תוכנית הגרעין שלה. כמו כן, מדגיש הביקור גם את התרחקותה האיטית של סרי לנקה מהמערב, שהביע דאגה לגבי הפרת זכויות האדם במדינה והעימות המתמשך בין הצבא לארגון המורדים "הנמרים הטמילים".

כאות לשינוי הגישה של ממשלת סרי לנקה, ביקר הנשיא רג'אפקסה בסין פעמיים במהלך 18 החודשים האחרונים ואף הגיע לאירן בנובמבר. אירן התחייבה להעניק סיוע בסך 1.9 מיליארד דולר לסרי לנקה, כסף לו היא זקוקה נואשות כל עוד ממשיכה להשתולל במדינה מלחמת אזרחים.

אחמדינג'ד מסייר בעולם

הבוקר הגיע אחמדינג'ד לאיסלמבאד, בירת פקיסטן, בתקווה לחתום על פרויקט לבניית צינור גז בעלות של 7.6 מיליארד דולר שיעבור מפקיסטן להודו. עם הגעתו מיהר אחמדינג'ד להיפגש עם נשיא פקיסטן פרווז מושארף. נשיא אירן צפוי להפגש גם עם ראש הממשלה יוסף ראזה ג'ילאני, שהושבע לתפקיד לפני כחודש. ביקורו של הנשיא האירני בפקיסטן יימשך ארבע שעות בלבד.

הודו ופקיסטן הודיעו ביום שישי כי לא יעבור זמן רב עד שיחתמו על תנאי העסקה של בניית הצינור. הפרויקט, הנקרא "הצינור לשלום ולקדמה", עמד על הפרק מספר שנים, אך ב-2004 קיבל דחיפה מחודשת לאחר שפקיסטן והודו פתחו בתהליך שלום והחלו לחפש אחר מקורות אנרגיה חדשים להתנעת הכלכלה המתרחבת.

ארצות הברית ניסתה בעבר לרפות את ידיהן של הודו ופקיסטן מלחתום על עסקה כלשהי עם אירן. אירן מחזיקה בעתודות הגז השניות בגודלן בעולם אחרי רוסיה, אך היקף הייצוא שלה מצומצם בגין הסנקציות שהטיל עליה האו"ם. מחר צפוי אחמדינג'ד להגיע לביקור גם בהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully