וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מתנהל נגדי מסע ציד וסחיטה באיומים"

נתיב נחמני ופנחס וולף

28.4.2008 / 10:17

אביגדור ליברמן האשים את המשטרה כי היא גורמת לו לעינוי דין במשך 12 שנים מתוך מניע פוליטי. דיכטר: החקירה מקצועית ועניינית

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים בנושא חקירת המשטרה המתנהלת נגדו, ובה טען כי נגרם לו "עינוי דין במשך 12 שנים". ליברמן ציטט מדו"ח אליקים רובינשטיין, שהיה היועץ המשפטי לממשלה, הקובע כי שיקול דעתו של ניצב בדימוס משה מזרחי שכיהן כראש אגף החקירות היה מוטעה, וכי התנהלותו היתה לקויה.

בנוסף, כינה אביגדור ליברמן את העיתונאים אמנון אברמוביץ' ומרדכי גילת "אלוף המושחתים בתקשורת הישראלית וסגנו", משום שלדבריו ניהלו נגדו מסע הכפשות בתקשורת. לטענת ליברמן, במהלך חקירותיו "ביצעו הסובבים אותי מסע ציד תוך סחיטה באיומים".

ליברמן ציטט תצהיר של ח"כ גלעד ארדן מיולי 2001 בו הוא מספר על חקירותיו במשטרה. לדברי ארדן, לאחר שעות ארוכות של חקירה נכנס מזרחי לחדר החקירות ואמר לו שהוא נאלץ לעצור אותו ולהשאירו בתחנה. כאשר נשאל למה אמר לו מזרחי: "אתה בנאדם חכם ואתה מבין שאנחנו לא מעונינים בך, אלא בהוראות שקיבלת מליברמן לפעול באופן בלתי חוקי". ליברמן כיהן אז כמנכ"ל משרד ראש הממשלה.

"אני משתכנע שהמניע לחקירות הוא פוליטי ומערכתי", אמר ליברמן. "ביולי 1996 התמניתי למנכ"ל משרד ראש הממשלה ומאז לא היה יום שלא עמדה נגדי חקירה פתוחה או שהייתי יעד מודיעיני. עד אז קיבלתי רק שני דו"חות חניה בישראל, ומאז אני חשוד סדרתי ויקיר אגף החקירות במשטרה".

"אין כמעט בן אדם שנחקר ושלא שואלים אותו מה אתה יודע על ליברמן". אמר. לטענתו, "הבוקר הגיע לידיי מידע לגבי אחד הנחקרים שנאמר לו 'אם לא תעזור לנו ליברמן יהיה ראש ממשלה'. אני אברר זאת ואם יש דברים בגו אגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה".

"החקירה נפתחה בסוף 1998, עשר שנים זה זמן מספיק לסיימה", אמר. ליברמן הצהיר כי בכוונתו להגיש מדי חודש מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בו ידרוש את סיום החקירה. "אם לא איענה, אפנה לבג"ץ עד שהעניין יסתיים".

"טובל ושרץ בידו"

בתגובה להאשמות הביע השר לביטחון פנים אבי דיכטר אמון באנשי אגף החקירות במשטרה ואמר כי הוא מגבה אותם ובטוח כי הם מנהלים חקירה מקצועית בעניינו של ליברמן. לדבריו, "אם לח"כ ליברמן יש טענות קונקרטיות, אני משוכנע שהוא יידע לאן להפנותן".

ניצב בדימוס משה מזרחי השיב לטענות בראיון בגלי צה"ל וטען כי "ליברמן טובל ושרץ בידו". לדבריו, "ליברמן מסובב בכחש את משטרת ישראל זה מספר שנים" ולא משתף פעולה עם החוקרים כנדרש.

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) הצטרפה לטענותיו של מזרחי באמרה כי "ליברמן עשה הכל כדי להקשות על חקירת המשטרה ולתעתע בה והשתלחותו בחוקריו היא מופרכת ומסוכנת. בכך הוא מצטרף לנחקרים בצמרת השלטון שתוך כדי חקירה עושים הכל לקעקע את כוחה של המשטרה, בתי המשפט ומבקר המדינה וכך פוגעים אנושות בדמוקרטיה הישראלית".

לפני כחודש דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את ערעורו של ליברמן וקבע כי "מצטיירת תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורה של ליברמן, בתו, ועורך הדין יואב מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי". היחידה הארצית לחקירות הונאה ערכה חיפושים במשרד עורך הדין של ליברמן, יואב מני, אך אלו טענו כי על החומרים חל חסיון פרקליט-לקוח.

ליברמן חשוד בשוחד, לאחר שלפי החשד קיבל מחברה שייסדה בתו מיכל משכורת של למעלה מ-600 אלף שקלים. בנוסף, הא חשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

בתגובה לכך, אמר ליברמן כי בתו מוכשרת ממנו ולכן הצליחה ללא קשר לקשריו הפוליטיים. לטענתו החברה שבראשה היא עומדת הוקמה כשלא היה ח"כ ושר והיא פועלת באופן חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully