וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום ב"יד ושם": תערוכה שמחה של הניצולים

אנשיל פפר

28.4.2008 / 7:10

התערוכה החדשה מתעדת 60 שנות תרומה של ניצולי השואה לחיים בישראל. לדברי המארגנים, מדובר בתערוכה "צבעונית ושמחה"

תערוכת "כאן ביתי", שתיפתח היום ביד ושם, היא תערוכה צבעונית ושמחה, כהגדרת מיכל ברושי, יועצת לאוצרת. התערוכה מתעדת 60 שנה של תרומת יוצאי השואה לחיים בישראל. על התערוכה עבדו יותר משנה והיא מציגה את פועלם של הניצולים בישראל בתחומי הספרות, הכלכלה, הביטחון, ההתיישבות, גרפיקה, עיצוב תעשייתי, אופנה, קריקטורות וציור.

בתערוכה מוצג, כמובן, גם כובע פלדה של לוחם מלחמת השחרור, לצד נוסח שבועת האמונים לצה"ל ביידיש ומכתב ממפקד לשכת הגיוס המסביר למפקדים כיצד להתייחס בהתחשבות כלפי מתגייסים משארית הפליטה, אבל המוצגים הבולטים הם דווקא לוגואים של החברות הגדולות במשק שעיצב דן רייזינגר, בגדי הים של גוטקס בעיצובה של לאה גוטליב, דמות הישראלי הנצחי "שרוליק" של דוש וכרזה ענקית של קופסת הפטרייה של סוכרזית שעיצב ישראל אלפרד גליק. חלקי התערוכה, שתוצג בשנה הקרובה, מחוברים בפיגומים כחולים, כדי להמחיש, לדברי האוצרת הראשית יהודית שנדר, ש"הניצולים השתלבו בפרויקט בבנייה".

"בשנה האחרונה היינו כולנו עסוקים במאבק הצודק של ניצולי השואה לשיפור הרווחה שלהם", אומר יו"ר יד ושם אבנר שלו, "ונוצרה התדמית כאילו מדובר בחבורה של אנשים מסכנים. המאבק היה מוצדק, אבל כנראה שהלכו אתו צעד אחד רחוק מדי ואיבדו קשר עם המציאות - מדובר בחבורה של חצי מיליון איש שהגיעו לישראל, ביססו את עצמם ומבלי שאיש יעזור להם, בנו במו-ידיהם את המדינה ולקחו חלק בעיצוב שלה, כפי שאנחנו מכירים אותה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully