וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו נלחמים בשביל הילד בשדרות"

יהושע בריינר

27.4.2008 / 21:52

אלוף פיקוד הדרום העניק צל"ש לגדוד 51 של גולני על פעולותיה בעזה. סרן יאיר פלאי, שזכה לכבוד, מספר על פעילות הגדוד

בטקס שנערך הערב (ראשון) בקריית שמונה, העניק אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט ציון לשבח לגדוד 51 מחטיבת גולני על הפעולות ברצועת עזה מיולי 2007 ועד לפברואר האחרון. בנוסף העניקו מפקד אוגדת עזה ומפקד חטיבת גולני צל"שים לעוד ארבעה מלוחמי הגדוד, בשל פעילותם במהלך מבצע "צלול כיין" בדצמבר 2007 במחנה הפליטים אל מוע'זי שברצועה.

"המבצע הזה לא היה שונה ממבצעים אחרים שערכנו ברצועה", סיפר לוואלה! חדשות סרן יאיר פלאי, מפקד הפלוגה המסייעת בגדוד, שזכה היום לצל"ש מפקד האוגדה על כך שבמהלך המבצע "שמר על קור רוח וחתר למגע ולניצחון". פלאי, תושב מושב קשת שבגולן, נשוי ואב לשלושה, כבר השתתף בכמה עשרות מבצעים בתוך רצועת עזה, אולם גם הוא מודה שהפעם זה היה יכול להיגמר אחרת. "כוח מהפלוגה נכנס לאחד מהמבנים על מנת לעצור מבוקש, ואנחנו בינתיים שכבנו במטע סמוך", הוא משחזר. "מוקדם בבוקר הגיע בחורצ'יק אחד לבקר אותנו, מחבל, עם כל הציוד: נשק, ווסט, מחסניות ורימונים. חייל לכל דבר. כנראה שהוא הגיע לסרוק את השטח. הוא לא הספיק לירות והרגנו אותו במקום. כעבור חצי שעה הגיע עוד מחבל, שנתקל במארב של כוח אחר שהיה סמוך אלינו ונהרג. אני ניגשתי לגופה שלו, אולם אז נתקלנו בקבוצה גדולה של חמושים שירו עלינו מכל הכיוונים. היינו שבעה בסך הכל, וחיכינו בשקט במטע, עד שהירי נעשה מדויק יותר".

כעבור כ-15 דקות, החליט פלאי לעשות את הדבר שקצינים בכירים ממנו כבר הודחו בגינו - לחתור למגע. "לא היו לנו מכסות, אז השתמשנו בשטח. התחלנו לקום מהקרקע, לירות לכיוונם והרגנו עוד שניים מהם. בשלב זה כל הכוחות שלנו החלו לירות פנימה, פצעו חלק מהם, והיתר הצליחו להימלט. לומר את האמת, עבורי זה היה עוד מבצע שהלך לנו טוב". בעניין החתירה למגע, אמר פלאי כי "זה דבר הכרחי בכל מצב". הוא הוסיף כי "כמובן שצריך להפעיל את השכל והמקצועיות, אבל חתירה למגע זה דבר שחייב לקרות בשטח. אתה חייב להשמיד את המחבל, אחרת הוא ישמיד אותך".

ומה עובר בראש כשיורים עלייך במשך 15 דקות כשאתה מסתער? "להגיד לך שאין מעט חשש זה יהיה לא נכון, אבל אתה יודע שאם לא תתן את הפקודות הנכונות האירוע ייגמר לא טוב. למרות התמונות של האישה והילדים שעוברות בראש, אתה חייב לחדד את החושים ולעשות את מה שמוטל עלייך".

"לפני כל כניסה מדברים עם החיילים, אבל כולם יודעים למה הם נמצאים שם. על אף שלא כל המדינה מבינה שיש בעזה מלחמה, אנחנו יודעים את זה. אנחנו נמצאים שם ומסתערים בשביל שהילד בקיבוץ גבים יוכל ללכת לגן ובשביל שבשדרות ילמדו בבתי הספר. עבורנו זה ברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully