וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 5 בריטים חטופים כלואים באירן

שי אילן

27.4.2008 / 20:02

על פי מקורות במזה"ת, 5 הבריטים, שנחטפו מבגדד כקלפי מיקוח, נמצאים בעיר במערב אירן ומוחזקים שם על ידי משמרות המהפכה

חמשת הבריטים שנחטפו בעירק לפני שנה מוחזקים כעת באירן, על ידי משמרות המהפכה - כך מדווח היום ה"סנדיי טיימס" הבריטי. על פי העיתון, מקורות במזרח התיכון ובלונדון מעריכים כי החמישה הועברו לאירן בנובמבר, לעיר חמדן שבמערב המדינה. אם תאומת הסברה שהחטופים מוחזקים על ידי משמרות המהפכה, יהיה זה אות לכך שההחלטה להחזיקם באירן נתמכת על ידי הדרגים הגבוהים בשלטון. עם זאת, אומרים בבריטניה, אין עדויות מוצקות לכך שהם אכן מוחזקים באירן.

חמשת הבריטים נחטפו במאי בשנה שעברה בבגדד, בניסיון ללחוץ על ארצות הברית לשחרר את קייס אל רזאלי, מנהיג מיליציה שיעי המקורב לאירן. רזאלי, שהיה דובר המיליציה "צבא מהדי", נעצר על ידי ארצות הברית אחרי שתכנן פשיטה על בסיס אמריקאי, בו נהרגו חמישה חיילים.

הבריטים נחטפו ממשרד האוצר העירקי. אחד מהם, פיטר מור, הוא מומחה למחשבים ועסק בהדרכת אנשי המשרד. ארבעת האחרים הם שומרי ראשו. ארצות הברית סירבה לשחרר את קייס אל רזאלי תמורתם. ה"סנדיי טיימס" מציין שהמקורות במזרח התיכון שדווחו על מיקומם של הבריטים נחשבים אמינים. בשנה שעברה שבו האירנים כוח של חיילים בריטים שטענו שעבר לשטחם, אבל שחררו אותם כעבור מספר ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully