וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום של מהומות בחיי הלפיד האולימפי

27.4.2008 / 16:00

עימותים בין סטודנטים סינים למפגינים דרום-קוריאנים קיבלו את פני הלפיד האולימפי בסאול. בצפון קוריאה השלטון מדכא כל מחאה

מחאות ועימותים קיבלו את פני הלפיד האולימפי היום (ראשון) עם הגיעו לסיור בן היומיים בחצי האי הקוריאני. על דרכו הגנו אלפי שוטרים נושאי מגינים ואלות. אלפי סינים עטופים בדגלי ארצם קראו קריאות עידוד לסין וסיסמאות נגד עירוב פוליטיקה באולימפיאדה. הם עלו במספרם על הדרום קוריאנים שמחו נגד הפרת זכויות האדם בסין. המתח בין שתי הקבוצות הגיע לשיאו כאשר סטודנטים סיניים בעטו במפגין דרום-קוריאני מבוגר ויידו אבנים לעבר מפגינים אחרים.

"אנשים עושים שימוש במירוץ האולימפי כדי לקדם תעמולה אנטי-סינית. זה עורר הרבה כעס בסין וגרם לאנשים כמוני לצאת לכאן כדי להגן על ארצנו",אמר הסטודנט הסיני יאנג הוי.

מסלול המירוץ, שנמשך 22 קילומטרים, החל בפארק האולימפי ששימש את ספורטאי אולימפיאדת סאול ב-1988 ונשמר בסוד עד הרגע האחרון. המשטרה עצרה שני סינים בחשד ליידוי אבנים, עריק צפון קוריאני אחד שהפר את הסדר ושניים נוספים ששפכו על עצמם נוזל דליק ככל הנראה בניסיון להצית עצמם.

הלפיד אמור להביא מסר של שלום ואחווה, אבל מפגינים רבים בסאול ניצלו את ההזדמנות לדרוש מבייג'ינג להגן ביתר שאת על מצבם של מאות אלפי צפון-קוריאנים שמצאו בסין מפלט מהעוני בארצם. סין טוענת כי מדובר בפליטים כלכליים. ארגוני זכויות אדם האשימו אותה בהחזרת הקוריאנים לארצם, שם הם צפויים למאסר במחנות בתנאים קשים ביותר.

בדרום קוריאה חיים כמה אלפי סטודנטים סינים שהוסעו באוטובוסים מכל רחבי המדינה וקיבלו דגלים סינים, חולצות, שלטים ומדבקות. תושבים רבים בסאול הביעו כעס בשל הפגנות התמיכה בסין. "זה בסדר להתלהב מהלפיד שלהם, אבל זה מוגזם", אמרה תושבת סאול מין צ'יי-וו.

לעומת זאת בפיוניאנג, בירת צפון קוריאה, מחאות והפגנות אינן חלק מהתכנית. ארגוני זכויות אדם טוענים שהשלטונות במדינה מדכאים כל ניסיון למחאה מכל סוג. הלפיד צפוי להמשיך בדרכו לוויאטנם ואז להונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully