וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן אברמוביץ' - העשיר מספר 2 בבריטניה

טלי גולדשטין

27.4.2008 / 14:47

העיתון "סאנדיי טיימס" פירסם את רשימת עשירי בריטניה המעודכנת. תחת כהונתו הקצרה של גורדון בראון, זינק הונם ב-15%

הונם של אלף האנשים העשירים בבריטניה צמח פי ארבע במהלך עשור שלטונה של מפלגת הלייבור במדינה. כך עולה מרשימת עשירי בריטניה שפירסם היום (ראשון) העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס". תחת כהונתו הקצרה של גורדון בראון כראש ממשלה, זינק הונם ב-15%. אירוני למדי לאור המכה שספגה כלכלת בריטניה ממשבר האשראי העולמי, הצניחה במחירי הדיור וקשייהם הפיננסיים הנערמים של אזרחים מן השורה.

ההון הכולל של אלף עשירי בריטניה זינק במהלך העשור האחרון ל-412 מיליארד לירות שטרלינג לעומת 99 מיליארד לירות שטרלינג ב-1997. במהלך אותה תקופה, הוכפל הונם הנקי. "שנות שלטונה של מפלגת הלייבור הטיבו מאד עם המגה-עשירים, אפילו יותר משלטון המפלגה השמרנית", אמר פיליפ ברספורד, מחבר הרשימה.

האיש העשיר בבריטניה הוא איל ההון ובעלי ענקית הפלדה "ארסלור מיטאל" לקשמי מיטאל. הונו זינק ל-27.7 מיליארד לירות שטרלינג השנה, לעומת 19.25 מיליארד לירות שטרלינג אשתקד. זאת הודות לעלייה החדה בביקוש העולמי לפלדה. מיטאל מדורג כיום במקום השישי ברשימת האנשים העשירים בעולם והוא מוביל בהפרש עצום על כל מיליארד בריטי אחר.

במקום השני ברשימת עשירי בריטניה מדורג רומן אברמוביץ', האוליגרך הרוסי ובעלי מועדון הכדורגל צ'לסי, שהונו מסתכם ב-11.7 מיליארד לירות שטרלינג. אחריו דולק ג'רלד גרוסבנור, הדוכס השישי מווסטמיניסטר עם שבעה מיליארד לירות שטרלינג.

האוליגרכים משתלטים על לונדון

מהרשימה, הכוללת אנשים שנולדו בבריטניה או מתגוררים בה, עולה כי המיליארדרים הזרים עקפו השנה את עמיתיהם הבריטים בשווי הונם. רק ששה מבין 20 המיליארדרים המובילים ברשימה הם בריטים. אלו כוללים בני אצולה, ברוקר בר מזל ואת סר ריצ'רד ברנסון, בעלי חברת "וירג'ין", שהונו נפל ל-400 מיליון לירות שטרלינג מ-2.7 מיליארד בשנה שעברה.

חברים חדשים ברשימה הם אלישר אוסמנוב, אוליגרך רוסי שעסקיו מתפרשים על גבי מגזרי הפלדה, הכרייה, התקשורת והבנקאות. אוסמנוב הוא בן בריתו של נשיא רוסיה היוצא ולדימיר פוטין והונו נאמד ב-5.7 מיליארד לירות שטרלינג. אוסמנוב הוא גם בעל המניות הגדול ביותר במועדון הכדורגל ארסנל.

איל ההון לאונרד בלבטניק, שצבר את הונו מנפט, נכנס אף הוא לרשימה בפעם הראשונה. לבלבטניק בית בשווי 41 מיליון לירות שטרלינג בלונדון והוא מדורג במקום ה-11 עם הון של 3.9 מיליארד לירות שטרלינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully