וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "סבירות נמוכה לתקיפה אמריקאית"

27.4.2008 / 13:07

לטענת משרד החוץ בטהרן, המצב בעירק ובאפגניסטן והבעיות הפנימיות עמן מתמודדת ארה"ב ימנעו ממנה להתקיף את אירן

"המצב הרה האסון" עמו מתמודדת ארצות הברית בעירק ובאפגניסטן בשילוב עם המשברים בבית, הופכים את האפשרות של תקיפה אמריקאית נגד אירן לבלתי אפשרית, כך אמר היום (ראשון) משרד החוץ האירני. דברי משרד החוץ האירני באו יומיים אחרי שספינת מטען של צי צבא ארצות הברית ירתה יריות אזהרה לעבר שתי ספינות אירניות שהתקרבו אליה במפרץ הפרסי.

"לפי דעתנו, לא סביר שהאמריקאים יערבו עצמם בפרשה חדשה הנידונה לכישלון", אמר דובר משרד החוץ מוחמד עלי חוסייני. "אנו מקווים שאלו המחזיקים בדעה הגיונית באמריקה ישנו את גישת אלו הקוראים להתקיף את אירן", הוסיף.

היחסים כיום בין וושינגטון וטהרן, שלא קיימו קשרים דיפלומטיים במשך שלושה עשורים, מתוחים על רקע תוכנית הגרעין של אירן ועל רקע המחלוקת סביב מי אשם באלימות בעירק. רטוריקה עוינת שהוחלפה בין שני הצדדים ותקריות צבאיות במפרץ עוררו ספקולציות כי ארצות הברית מתכננת פעולה צבאית נגד אירן. עם זאת, לפדברי פרשנים, דו"ח של המודיעין האמריקאי מדצמבר האחרון שטען כי אירן הפסיקה את פעילות הגרעין שלה ב-2003 הפכה את האפשרות לפעולה אמריקאית נגד אירן לבלתי סבירה.

בשבוע שעבר, שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר כי מלחמה נוספת במזרח התיכון תהיה "הרסנית בכמה רמות". חרף זאת, הוסיף גייטס כי האפשרות הצבאית תמיד תילקח בחשבון " על רקע הכוחות הפוגעים ביציבות האזור והסיכונים הטמונים באיום גרעיני אירני".

חוסייני ביטל לחלוטין את הסבירות של פעולה אמריקאית מכל סוג "לאור הבעיות עמן מתמודדים האמריקאים בבית, בנוסף למצב ההרסני בעירק ובאפגניסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully