וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים טארוט - שיעור 8

שגיא מנדלבוים

27.4.2008 / 12:24

והיום בשיעור: המורה האגדית לורן מלמדת את שגיא שלנו מה הם ארבעת האסים - חלק ראשון

שלום לכולם, בשלושת השיעורים הבאים נלמד את הפירושים של ארבעת האסים וקלף הקוסם ונגלה מה המשמעות של חמשת הקלפים האלו בסימן "אחד" כשהם מופיעים בקריאה. אחר כך נערוך שיעור תרגול, שבו נוכל לבחון את רמת הידע שלנו ולשפר אותו ואת השליטה בקלפים האלו.

ארבעת האסים הם קלפים פשוטים וברורים, ובשונה מהקלפים האחרים הבאים אחריהם, קלפי השניים, השלוש וכן הלאה, הפירוש שלהם הוא מוחלט וקל להבין את התשובה שהם נותנים כשהם מופיעים בקריאה.

מי שימשיך ללמוד טארוט בסיום שיעורי המבוא האלו, אם במסגרת קורס או לבדו (לרוב עם ספר), יגלה שפירוש של קלף מורכב משלושה גורמים: מהספרה המייצגת אותו, מהיסוד אותו הוא מכיל ומהרעיון הארכיטיפי שהוא מייצג. את הרעיון הארכיטיפי של הסדרה הקטנה אני מלמד דרך סיפורים מיתולוגיים, כאשר כל קלף הוא חלק מהשתלשלות הסיפור.

אבל ארבעת קלפי האסים לא מקבלים חלק בהשתלשלות הסיפור המיתולוגי, מכיוון שהם מייצגים את המהות והמורכבות של הדמות המרכזית העומדת מאחורי הסיפור המיתולוגי שאותה הסדרה מייצגת - את ארבעת הסיפורים האלו אציג בשבוע הבא.

אס המטות - מימוש הרצונות בעולם החומר

המפגש הבא שלי עם לורן התקיים בבית שלה בשעת ערב מאוחרת. היא אספה אותי מתחנת הרכבת וכשהגענו לביתה, לורן הכינה ארוחה לתפארת. כשסיימנו לאכול - התחיל השיעור. המפגש היה די ארוך ואת תוכנו אביא בפניכם בשתי כתבות.

"את היסודות אתה כבר יודע", אמרה לורן וכך החלה באופן רשמי את השיעור שלנו, "ואת המספר אחד כבר למדנו. עכשיו כל מה שנשאר לעשות הוא להבין איך לחבר את שניהם יחד לפירוש של קלף".

"נתחיל מאס המטות", אמרה לורן והוציאה את קלף אס המטות מחפיסת הקלפים שלה. "אס המטות הוא ה'אחד' של סדרת האש והוא מייצג את הרצונות שלנו המצליחים להתממש בעולם החומר וליצור את השלם והמושלם. כשאס המטות מופיע בקריאה, הוא מראה שנוצר יש מאין בחיינו. פתאום מלא-כלום תופיע בחיינו אהבה, יצוצו הזדמנויות שיתממשו ותהליכים יתרחשו בדרכנו.

למרות שנדמה, כי ההופעה של אותם האירועים שאס המטות מייצג היא פתאומית ובלתי צפויה, אך זה אינו נכון. ההופעה הפתאומית כביכול של תהליכים וגורמים חדשים בחיינו אינה בבחינת יש מאין, אלא תוצאה של תהליך אנרגטי שהבשיל אצלנו. לתהליך הזה קוראים רצון ועליו נלמד לעומק כשנגיע לקלף הקוסם. לפני שהכל התחיל כבר ידענו מה אנחנו רוצים, מה היה חסר לנו ולמה אנחנו משתוקקים. הרצון שהתעורר והתחזק הוא הדבר שאחריו כל ההתחלות בחיינו מתרחשות.

יסוד האש מייצג ראשוניות ונוגע בשורשי הוויתנו, ברעיונות הכי גדולים ובחלומות הכי כמוסים. יסוד זה הוא שמצית את להבת היצירה שבתוכנו ומקושר למיניות, אימפולסיביות ועשייה. מאחר שיסוד האש מקושר עם הרצון שלנו, הרי שהוא מניע את התרחשות הדברים ודוחף אותנו לממש את האש שמרצדת בתוכנו.

הוא נותן לנו השראה לברוא משהו מתוכנו בעזרת היכולות שלנו. כמו צייר שבתוכו בוערת אש היצירה הגורמת לו להוציא מעצמו רעיון, מחשבה או רגש אל הבד הלבן בסערה בלתי ניתנת לעצירה ובכך לברוא דבר שהיה קיים עד לאותו רגע רק בצורה של אנרגיה.

החיבור של היסוד עם המספר אחד נותן לנו אס המרכז את תמצית היסוד. הוא עוצמתי, רענן ומוכן לצאת לפעולה בעוד הוא אוצר בתוכו את כל הכלים לכך. אס זה מייצג את מטה הקסם היוצר יש מאין ובורא אל תוך עולם החומר רעיון או מחשבה באמצעות כוונה ומיקוד.

אס המוטות אמנם מרוכז בעצמו, להוט וחסר מעצורים, אך זה גם כוחו. בשל כל אלו, לא יהיה ניתן לעצור אותו והוא יוכל לממש את הרצונות שלנו ולהביא אותם לידי ביטוי בעולם החומר. הקלף מייצג שינוי חד ומיידי בעולם הרצונות שלנו: התחלות, גילויים והצלחות. דרכו נלמד להתמקד בעצמנו ובתשוקותינו הסמויות ונגלה, כי הנושא שבו נעסוק חשוב ומשמעותי ונוגע בכמיהה עמוקה בתוכנו.

הנושאים בהם יגע יסוד האש הם אלו שיגרמו לנו אושר, סיפוק והרגשה של מימוש פוטנציאל אישי. ניתן לומר שהקלף עוסק ברגשות ובתחושות בטן, באהבה ובהתפתחות אישית. אס המוטות לא בהכרח יביא לנו עושר או דבר מה חומרי, אלא יאיר את חדרי ליבנו באושר של מימוש עצמי ותחושה של מלאות. הקלף נותן לנו תשובה חיובית ודוחף אותנו להמשיך וללכת עלפי צו הלב והאינטואיציה, הוא מעודד אותנו ליצור ואומר לנו בדרכו שאנחנו בכיוון הנכון".

אס המטבעות - מימוש הצרכים בעולם החומר

"אס המטבעות שונה מאוד במהות שלו מאס המטות", אמרה לורן והוציאה את קלף אס המטבעות מחפיסת הקלפים שלה, "אס המטבעות הוא ה'אחד' של סדרת האדמה המייצגת את הצרכים שלנו ואת החיבור עם מה שבאמת חשוב הדוחף אותנו ליצור שלמות בחיינו.

כשאס המטבעות מופיע בקריאה הוא לא מייצג יצירה של יש מאין כמו בקלף אס המטות, אלא מראה שמה שקיים בחיינו מתקדם לשלב הבא, הנכון והשלם יותר. בפועל, כמו שיסוד האדמה הוא המממש של ההתחלות שאותם יסוד האש מייצג, כך גם אס המטבעות הוא המממש של ההתחלות של אס המטות. ולכן בקריאה, אס המטבעות מראה שההתחלה כבר נוצרה ועכשיו הגיע השלב שבו צריך לקדם את התהליך לשלב הבא.

יסוד האדמה הוא שקט וצנוע, שקול והגיוני. יסוד מלא בסבלנות, שקט נפשי ובטוח בעצמו ובמטרותיו ברות המימוש. אם נחבר אותו לרעיון של המספר אחד נקבל אס היוצר המשכיות ומקדם תהליכים שהתחילו על מנת ליצור יציבות ובטחון. אס המטבעות מדבר על עשייה, התמדה ומימוש עצמי לטווח ארוך. לאחר שגילינו את רצונותינו הכמוסים עלינו לנטוע שורשים ולקדם את המצב הקיים.

כך למשל, אדם שמרגיש שייעודו בחיים והדבר שגורם לו ליהנות מיומו הוא כתיבה, באס המטות הוא יחליט לכתוב ספר ואף יתחיל אותו, אך מה שיגרום לו להמשיך את הכתיבה, להתמיד ולשאוף להשתפר, מה שיעזור לו להוריד את זה לקרקע ולהוציא את זה לבסוף לדפוס הוא אס המטבעות. זהו האס שייצג את הצורך שלו לשבת כמה שעות בכל יום ולהשקיע בכתיבת הספר.

אס המטבעות עוסק בצרכים הבסיסיים בחייו של כל אדם: בית, משפחה, אוכל, עבודה. הקלף מעיד על הלך רוח מחושב, שקול ומקורקע תוך דאגה לעתיד, להתבססות וליציבות. אס זה הופך את מה שהחל כתחביב וכפרץ של אנרגיה לא מלוטשת לעיסוק מכניס, תוך שהוא מעדן את מיומנותו. אס האדמה יבצע דברים לעומקם ובשלמות, הוא מחושב ורציני, יעבוד בסבלנות ויבצע משימות בצורה הטובה ביותר. הקלף מעיד על שפע, הצלחה וסיפוק מתוך העשייה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully