וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: סוריה אינה מעוניינת בנשק גרעיני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.4.2008 / 11:20

הנשיא הסורי מעריך כי המלחמות במזרח התיכון ימשיכו להיות קונבנציונליות. "איני מעריך כי לאירן יש עמדה שונה בנושא"

נשיא סוריה בשאר אסד מעריך כי המלחמות במזרח התיכון ימשיכו להיות קונבנציונליות. "איני מעריך כי לאירן יש עמדה שונה בנושא זה", אמר בראיון המלא לעיתון הקטארי "אל-ווטן" שמתפרסם הבוקר. לדבריו, ארצו מתנגדת לנשק להשמדה גרעינית והיא אינה מעונינת להחזיק בו. "היכן נשתמש בו? הרי בישראל הוא יגרום למותם של הפלסטינים. אין זה הגיוני", הבהיר.

העיתון הסעודי "אל-ווטן" מדווח כי במהלך פגישתם אתמול של ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ושל אסד, העביר ארדואן דרישה ישראלית להסתמך לא רק על החלטות האו"ם 242 ו-338 אלא גם על החלטה 1559 הדורשת נסיגה סורית מלבנון ועל החלטה 1701 המביעה התנגדות לחימושו של חיזבאללה על ידי סוריה. העיתון מדווח עוד כי ארדואן מינה את יועצו הבכיר להעביר דיווחים לישראל אודות תוצאות הביקור של ארדואן בסוריה.

ארדואן נפגש אתמול (שבת) בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד. ביקורו של ארדואן בסוריה נערך על רקע הדיווחים בדבר מסר שהעביר מראש הממשלה אהוד אולמרט לאסד, לפיו הוא מוכן לסגת מרמת הגולן תמורת שלום עם סוריה. רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה מפי מקורות דיפלומטים, כי ארדואן נשא מסר לאסד ובו פרטי ההצעה הישראלית לנסיגה מרמת הגולן תמורת הסכם שלום. כאמור, השבוע אישר אסד עצמו כי קיבל מסר זה מאולמרט, אולם הבהיר כי המשא ומתן לא ינוהל בחשאי.

אסד הביע תמיכה במאמצים הטורקים לתווך בין סוריה לישראל ואמר כי ארצו "מוכנה להמשיך לשתף פעולה עם טורקיה על מנת להביא ליציבות ולביטחון באזור".טרם יציאתו לסוריה לא התייחס ראש ממשלת טורקיה לדיווח השבוע בנוגע למסר הישראלי ואמר לכתבים כי "טורקיה עושה מאמץ להפגיש בין בכירים סורים וישראלים". אמש דווח כי ארדואן ביקש מהסורים למנות נציג לשיחות בדרג נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully