וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: "חמאס מעדיף את אובמה"

טלי גולדשטין

27.4.2008 / 11:10

המועמד הרפובליקני לנשיאות מסיר את הכפפות. לדבריו, "ברור למדי את מי הם מעדיפים. אני אהיה הסיוט הנורא ביותר שלהם"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין מתח ביום שישי ביקורת על הסנטור הדמוקרטי ברק אובמה ואמר כי הוא למעשה מועמד של ארגון החמאס, כך עולה הבוקר (ראשון) מדיווח סוכנות החדשות הצרפתית. "אני חושב שברור למדי את מי החמאס היה רוצה לראות בתור הנשיא הבא של ארצות הברית", אמר מקיין במהלך דיון שניהל עם בלוגרים שמרנים.

לפי תמליל השיחה שהועלה באתר כתב העת ה"וויקלי סטנדרד", אמר מקיין: "לפי דעתי, על כולם להבין כי אני אהיה הסיוט הנורא ביותר של החמאס. אם הסנטור אובמה הוא המועמד המועדף על החמאס, אזי על האנשים לשפוט בהתאם". מקיין ציין גם את אמירותיו של נשיא ניקרגואה ואויבה של ארצות הברית דניאל אורטגה. הלה אמר לא מזמן כי מועמדותו של אובמה היא "תופעה מהפכנית".

אובמה עצמו מחשיב את החמאס לארגון טרור. הוא גינה את המפגש לפני שבועיים בין נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר לבין מנהיג החמאס חאלד משעל בדמשק.

הסנטור מאילינוי עורר מחלוקת בעבר כשאמר שיהיה מוכן להיפגש עם מנהיגים מאירן, קובה וצפון קוריאה במידה וייבחר לנשיא. עם זאת, הוסיף כי לא יהיה מוכן להיפגש עם מנהיגי החמאס. עוד אמר באחרונה אובמה כי אם ייבחר, "יעבוד בשיתוף עם ישראל כדי לבודד ארגוני טרור כגון החמאס, לפגוע במשאביהם ולתמוך בזכות ישראל וביכולתה להגן על עצמה מפני כל התקפה".

דובר אובמה הארי סבוגן הגיב על דברי מקיין ואמר, "אנו רוצים להאמין למקיין כשהוא אומר שהוא מעוניין לנהל קמפיין מכובד. אך זה נעשה קשה יותר ויותר כשהוא ממשיך להשתמש ברטוריקה של הקשרים וטוען טענות שהוא יודע שאינן נכונות על מנת לקדם את הקמפיין שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully