וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרות זולה

עדי רבין

8.4.2008 / 12:55

עדי רבין ממש לא מבינה למה היא צריכה את שיעורי הספרות בחיים שלה. בעצם, כשהיא עייפה הם נורא עוזרים לה לישון

בשנים האחרונות אנחנו לא מפסיקים לשמוע שמשרד החינוך עושה קיצוצים בשעות הלימוד. כל הזמן מחפשים מה להוריד ומה להוסיף, ואני חושבת שמצאתי לזה פתרון ממש נהדר: ישנו מקצוע אחד שבאמת אפשר לחיות בלעדיו (ואפילו עוד יותר טוב מאשר איתו) ומדובר, קוראים וקוראות יקרים, בשיעורי הספרות שלנו.

שיעורי הספרות הם שיעורים במערכת שכוללים פשוט כלום. לקרוא סיפורים ושירים ו"לנתח" אותם..ואני אומרת, יאללה יאללה. לפי דעתי, אפילו המשוררים והסופרים שכתבו את ה"יצירות הספרותיות" (כן, כך נהוג להגדיר אותם..) גם הם לא יודעים ולא התכוונו למה שאנו מצאנו בטקסטים שלהם. מה לעזאזל מעניק לי המקצוע הזה מלבד כמה שעות שינה טובות בין כל המספרים והאותיות בשיעורים שכן מועילים למשהו?

נכון, זה חשוב לקרוא ספרים, זה גם מעניין. אבל בהחלט אין שום צורך לקדוח באבן, זה פשוט חסר טעם ועוד להקצות לזה שעות בבית הספר? בכלל, שלא נדבר על הבגרות שתגיע מתישהו. אני פונה למשרד החינוך, תעשו לנו טובה: כשאתם בוחרים באילו מקצועות לקצץ, אל תרחמו על ביאליק.

יודעים להבדיל בין מטאפורה לדימוי? ומה דעתכם אל אקרוסטיכון? חושבים שצריך ללמדו ספרות בחטיבה ובתיכון? בואו להצביע: שיעורי ספרות - חם או סתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully