וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'אדלה: ישראל מוכנה לסגת מהגולן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.4.2008 / 10:20

שר התרבות מגלה כי המו"מ בין ישראל לסוריה לא הופסק והוא מתנהל דרך תיווך אירופאי. "מוכנים לשלם את מחיר השלום עם סוריה"

"ממשלת ישראל מוכנה לסגת מרמת הגולן תמורת הסדר שלום עם סוריה". כך אמר שר התרבות, המדע והספורט, ראלב מג'אדלה, בראיון לאתר הערבי-ישראלי "אל-ערב". "אני משוכנע כי מלחמה אינה בראש סולם העדיפויות של סוריה וכי היא מתכוונת ברצינות להשיג שלום. ממשלת ישראל מוכנה לכך ומוכנה לשלם את המחיר הכבד לשלום עם סוריה – נסיגה מרמת הגולן", אמר.

"המשא ומתן בין ישראל לסוריה לא הופסק. היו ועדיין מתנהלים מגעים דרך מתווכים ערבים ואירופאיים", גילה מג'אדלה. לדבריו ,לגרמניה יש תפקיד חשוב בתיווך בין ישראל למדינות ערב בכל הקשור להתנעת תהליך השלום ולעסקאות חילופי שבויים. "גרמניה ממשיכה במאמציה להשלים את העסקאות לחילופי השבויים. יש לגרמניה תפקיד חשוב בכל הקשור לתהליך השלום וישראל נותנת בה אמון".

מג'אדלה אמר כי הוא מאמין שבשאר אסד מעוניין בשלום עם ישראל. "לאחר מלחמת לבנון השנייה השתכנעה ישראל כי השלום הוא הבחירה האסטרטגית שתוביל לביטחון תושבי האזור", אמר מג'אדלה. "גם העולם הערבי וסוריה השתכנעו בכך. איני רואה מלחמה באופק. אמת היא שיש תסכול מחוסר ההתקדמות במשא ומתן ומכך שהשלום טרם הושג, אולם אני יכול לומר כי מאחורי הקלעים המגעים בין סוריה לישראל לא הופסקו. כולם פועלים על מנת לדחוף את עגלת השלום".

מג'אדלה אמר כי הוא עצמו מתנגד למשא ומתן עם חמאס משום שהוא אינו מוותר על דרך האלימות ומשום שהוא מתנגד למשא ומתן עם ישראל. "אני נשאר בממשלתו של אולמרט. אפרוש ממנה רק אם אולמרט ייסוג מדרך השלום", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully