וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסקת האש - חלק מהמאבק בישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.4.2008 / 8:07

חאלד משעל אמר אמש כי "אם ישראל לא תקבל את הרגיעה, חמאס ישוב לדרך ההתנגדות, שתחייב את ישראל להגיע לרגיעה כמו שעשה חיזבאללה"

"הפסקת האש עם ישראל היא טקטיקה בניהול המאבק מולה", כך אמר אמש (שבת) ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בראיון לרשת הטלוויזיה "אל ג'זירה". לדברי משעל, ארגונו הסכים לקבל את הרגיעה בעזה תחילה כדי להקל על סבלו של העם הפסלטיני.

משעל הדגיש כי הרגיעה יכולה להצליח רק אם ישראל תקבל את תנאי חמאס, "שהם הפקסת התוקפנות, הסרת המצור מרצועת עזה ופתיחת כל המעברים כולל מעבר רפיח למצרים". אולם, "אם ישראל לא תקבל את הרגיעה, חמאס ישוב לדרך ההתנגדות וזאת על מנת להגן על העם הפלסטיני". "ההתנגדות תחייב את ישראל בסופו של דבר לקבל את הרגיעה, כפי שחיזבאללה עשה לישראל בדרום לבנון", הוסיף משעל.

מוקדם יותר אמר ראש הלשכה המדינית במסיבת עיתונאים בקטאר, כי "חמאס נענה בחיוב להצעת הרגיעה המצרית מעמדה של כוח ולא של חולשה. אנו ממתינים לתשובתה הרשמית של ישראל בנוגע לרגיעה, ובהתאם לה נפרסם את עמדתנו הסופית". "ביקשנו מהמצרים להשיב לנו מסמך כתוב שיכלול התחייבויות ברורות ומוגדרות מישראל בנוגע להפסקת האש", חשף.

משעל אמר כי המאמצים המצרים לכונן רגיעה נעשים בתמיכת ארצות הברית ובהסכמתה. לדבריו, הצעת הרגיעה הוגשה לאחר שניסיונותיה של ישראל לפלוש לעזה נכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully