וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכמתנו להפסקת אש לא מעידה על חולשה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.4.2008 / 18:04

כך אמר היום ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, והוסיף כי חמאס עדיין ממתינה לתשובה רשמית מישראל בעניין

"חמאס נענה בחיוב להצעת הרגיעה המצרית מעמדה של כוח ולא של חולשה. אנו ממתינים לתשובתה הרשמית של ישראל בנוגע לרגיעה, ובהתאם לה נפרסם את עמדתנו הסופית". כך אמר היום (שבת) ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, במסיבת עיתונאים שקיים בקטאר. "ביקשנו מהמצרים להשיב לנו מסמך כתוב שיכלול התחייבויות ברורות ומוגדרות מישראל בנוגע להפסקת האש", חשף.

משעל אמר כי המאמצים המצרים לכונן רגיעה נעשים בתמיכת ארצות הברית ובהסכמתה, וחזר על דבריו כי ארגונו מוכן להפסקת אש שתתחיל בעזה ותעבור בהדרגה לגדה המערבית, בתנאי שתהיה הדדית ובו זמנית, ובתנאי "שישראל תפסיק כליל את מתקפותיה, תסיר את המצור ותפתח את המעברים בעזה". לדבריו, הצעת הרגיעה הוגשה לאחר שניסיונותיה של ישראל לפלוש לעזה נכשלו.

משעל התייחס בדבריו גם לאפשרות שישראל תיסוג מרמת הגולן תמורת שלום ולאופן שבו דבר זה ישפיע על הנהגת חמאס היושבת בדמשק. "תהיינה לכך השפעות מוגבלות, משום שבסיס המאבק הפלסטיני הוא ב'פנים' (בשטחי הרשות הפלסטינית – נ.י)". לדבריו, הצעתה של ישראל לנסיגה מהגולן "אינה רצינית, ועדות לכך היא הסקרים המעידים כי רוב הישראלים מתנגדים לנסיגה".

"עסקת שליט נדחתה בשל שיקולים פוליטיים. אין חדש בפרשה זו בשל העקשנות הישראלית", אמר עוד. משעל רמז כי ברשות הפלסטינית מסכלים את העסקה. "הסקנו כי קיימים גורמים באזור שלא מעוניינים בעסקה כדי שישראל לא תשחרר את שרי חמאס (העצורים בישראל – נ.י) וכדי לא לפגוע במשא ומתן שמנהל אבו מאזן עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully