וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ואסד דנו במו"מ עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.4.2008 / 18:35

על פי דיווח ב"אל ג'זירה", ראש ממשלת טורקיה נשא מסר לנשיא סוריה ובו פרטי ההצעה הישראלית לנסיגה מרמת הגולן תמורת שלום. ארדואן: ננסה להפגיש בין בכירים משתי המדינות

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נפגש היום (שבת) בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד. ביקורו של ארדואן בסוריה נערך על רקע הדיווחים בדבר מסר שהעביר מראש הממשלה אהוד אולמרט לאסד, לפיו הוא מוכן לסגת מרמת הגולן תמורת שלום עם סוריה. בפגישת ארדואן-אסד נכח גם שר החוץ הסורי וואליד מועלם.

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה מפי מקורות דיפלומטיים כי ארדואן נשא מסר לאסד ובו פרטי ההצעה הישראלית לנסיגה מרמת הגולן תמורת הסכם שלום. כאמור, השבוע אישר אסד עצמו כי קיבל מסר זה מאולמרט, אולם הבהיר כי המשא ומתן לא ינוהל בחשאי.

סוכנות הידיעות הסורית מדווחת כי בשיחה בין השניים הביע אסד תמיכה במאמצים הטורקים לתווך בין סוריה לישראל ואמר כי ארצו "מוכנה להמשיך לשתף פעולה עם טורקיה על מנת להביא ליציבות ולביטחון באזור".

ארדואן תאר את הפגישה עם אסד "פורה ומוצלחת". טרם יציאתו לסוריה לא התייחס ראש ממשלת טורקיה לדיווח השבוע בנוגע למסר הישראלי ואמר לכתבים כי "טורקיה עושה מאמץ להפגיש בין בכירים סורים וישראליים". הערב דווח כי ארדואן ביקש מהסורים למנות נציג לשיחות בדרג נמוך.

מטרתו הרשמית של הביקור בסוריה היא השתתפותו של ארדואן בכנס כלכלי בדמשק, אולם בכוונתו לדון עם אסד גם בחידוש המגעים בין סוריה לישראל. טרם יציאתו לסוריה אמר ארדואן כי "האמון שניתן בטורקיה מחייב אותה למלא תפקיד של מתווכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully