וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרוזים: "לא נכבד חוק שאינו מכבד אותנו"

קובי מנדל

26.4.2008 / 14:20

בני העדה מוחים על הפקעת אדמותיהם לצורך בניית כביש חוצה ישראל ופרוייקטים נוספים. "לא יתכן שהדבר יעשה רק על חשבוננו"

"לא נכבד חוק שאינו מכבד אותנו", כך אמר היום (שבת) ראש עיריית עיר הכרמל, אכרם חסון, בעצרת מחאה של כאלף מבני העדה הדרוזית ומנהיגיהם, נגד הכוונות להפקיע מהם יותר מ-2,000 דונם סמוך לקטע הכביש שבין צומת העמקים ליוקנעם לפרויקטים לאומיים. העצרת התקיימה במקום.

התושבים מוחים כנגד ההפקעת האדמות המתוכננת לצורך 12 פרויקטים, שהבולטים מביניהם הינם כביש חוצה ישראל, הנחת צינור גז, סלילת התוואי החדש של רכבת העמק, ופרויקטים של חברות סלולריות וחברת החשמל. בעלי האדמות הזהירו כי אירועי פקיעין עלולים לשוב על עצמם ביתר שאת, אם יופקעו האדמות.

מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח מוואפק טריף אמר לוואלה! חדשות כי "המאבק הינו צודק. לא יתכן שיעבירו את הפרויקטים רק באדמות שלנו". לדבריו, "לדרוזים נשארו אדמות מועטות בלבד, והיה צורך לשתף אותנו בפרויקטים אלו. אנחנו בעד פרויקטים לאומיים, משום שהם משרתים גם אותנו, אך לא יתכן שהדבר יעשה רק על חשבוננו". הוא הדגיש, כי "בכביש חוצה ישראל, כשהופקעו אדמותיהם של ערבים במקומות אחרים הם קיבלו אדמות חלופיות".

השייח טריף מסר עוד, כי ראשי העדה נועדו עם השרים בן אליעזר ומופז, שהבטיחו לדבריו להביא את הנושא לדיון בממשלה, ושהפרוייקטים לא יחלו כל עוד לא יהיה הסכם עם בעלי הקרקעות. לדבריו, בכנס ישתתפו כמה מאות בני אדם והמארגנים יקפידו על שמירת הסדר במקום.

המשטרה נערכה במקום הכינוס, לאחר שלפני כשבוע קיימו הדרוזים הפגנת מחאה באישון לילה באותו המקום, ובמהלכה הושלכו אבנים על כלי רכב, הובערו צמיגים וכן הושלך בקבוק תבערה לעבר ניידת משטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully