וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט לא הסכים לפנות גושי התנחלויות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.4.2008 / 10:55

לפי מקורות פלסטינים, בפגישת רה”מ ויו”ר הרשות, אולמרט הציע סיפוח ישראלי של 15% מהגדה. אבו מאזן: מוכן שישראל תחזיק ב- 2%

הצעתו המדינית של אולמרט רחוקה מלהשביע את רצונו של אבו מאזן. מקורות פלסטינים דיווחו לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי הפגישה האחרונה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט ובין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הייתה גרועה מאוד. "אולמרט העלה רעיונות בנוגע לסוגיית הפליטים, ירושלים, גושי התנחלויות והיקף השטחים שבכוונת ישראל להכליל בשטחי הגדה ובקעת הירדן, והוא רצה לשמוע נכונות פלסטינית לקבל אותם כך שהצהרת העקרונות תתבסס עליהם", אמרו.

לפי המקורות, אולמרט מעוניין שגושי ההתנחלויות יהיו חלק מישראל. לדבריהם, "אחוז האדמות שישראל דורשת להישאר בהן במסגרת ההצעה עומד על 15 אחוז מהגדה המערבית". אולמרט, כך טוענים המקורות, סבור כי בקעת הירדן היא "אזור ביטחוני חיוני לישראל ולכן עליה להישאר תחת שליטה ישראלית". לפי ההצעה, בגשר אלנבי יופעל מעבר עבור הפלסטינים. המקורות הפלסטינים ציינו עוד, כי לפי תוכניתו של אולמרט אזור זה ישתרע מקו בקעת הירדן עד ל-17 ק"מ בעומק הגדה המערבית.

בנוסף, הצעתו המדינית של אולמרט לאבו מאזן מוציאה את ירושלים מהרשות הפלסטינית העתידית, בטענה כי "ירושלים הגדולה היא חלק מדינת ישראל והיא נמדדת מגבולות העיר רמאללה ועד לגבולות בית לחם". באשר לאגן הקדוש, הכולל את העיר העתיקה והר הזיתים, הפתרון שהציע אולמרט הוא להציב שם פיקוח בינלאומי. אולמרט מציע עוד כי ניהול מסגד אל-אקצא יופקד בידי הפלסטינים.

אולמרט דוחה בהצעתו שיבה "ולו של פליט אחד לישראל", אולם הוא מסכים לקבל איחוד משפחות של עשרת אלפים משפחות פלסטיניות, כאשר ששת אלפים מהם מהגדה והשאר מעזה. לפי העיתון, הממשל האמריקאי אינו דוחה את הצעתו המדינית של אולמרט. "הממשל האמריקאי מעוניין לקרוא לצדדים לגבש הבנות כלליות ערב ביקורו של בוש בישראל".

מקורות פלסטינים בוושינגטון מסרו לעיתון כי אבו מאזן ניסה לשכנע את נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש שלא להסכים להצעה הישראלית. לפי המקורות, אבו מאזן מסכים לכך שישראל תשאיר לעצמה 2 אחוז מהגדה המערבית והוא מתנגד להצהרת עקרונות כללית. לפי המקורות, אבו מאזן הציג לממשל את הצעתו הכוללת שיבה של עשרת אלפים פליטים לישראל מדי שנה במשך עשר שנים, עד לשיבתם של 100 אלף פליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully