וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכומר של אובמה מדבר: "מציגים אותי כפנאטי"

25.4.2008 / 23:17

בראיון ראשון לאחר שנחשפו דבריו הקשים והגזעניים נגד ארה"ב, אומר הכומר רייט: "מי שנכח בדרשותיי היה מבין שלא מדובר בדברים קיצוניים"

הכומר ג'רמיה רייט שלקהילתו השתייך בעבר המועמד לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה, מדבר לראשונה אחרי שהתפרסמו ביטויים קשים שלו כנגד ארה"ב. לדברי רייט, "האנשים שפרסמו את דרשותיי מנסים להציג אותי כסוג של אדם קיצוני".

רייט הביך מאוד את אובמה לאחר שהתפרסם שאמר בין היתר כי ארה"ב הביאה על עצמה את מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר, ושהממשלה הפיצה נגיפי איידס בקרב קהילות השחורים במדינה. בנוסף, תקף רייט את הילרי קלינטון באומרו שהיא משתייכת לאליטה הלבנה והעשירה.

"מי שנכח בדרשות שלי ושמע אותם עד סופן היה מבין שלא מדובר בדברים קיצוניים", אמר רייט בן ה-66 בראיון טלוויזיה. "ניסו לצייר אותי כאדם לא פטריוטי ולא אמריקאי. אדם מלא בשנאה שמנהל כת בכנסייה שלו. הרגשתי שהאשמות אלה הן לא צודקות ולא נכונות ומי שהפיץ את דבריי עשה זאת ממניעים שטניים", הוסיף. בנוגע לשאלה מדוע אובמה התנגד לדבריו, אמר: "הוא אומר מה שהוא צריך להגיד כפוליטיקאי. אני אומר את מה שאני צריך להגיד ככומר".

לאחר הפרסום של דברי רייט ביקר אובמה את עמדותיו ואמר, כי הן פוגעות בצדק בשחורים ולבנים כאחד. "הדברים שיצרו את הסערה לא היו רק שנויים במחלוקת, לא סתם יציאה של מנהיג דתי נגד אי צדק. הם משקפים ראייה מעוותת של המדינה הזאת, שרואה את כל הלבנים כגזענים ושמעלה את מה שרע באמריקה מעל מה שטוב בה", אמר אובמה. לדבריו, "צריך לשבור את הקיפאון הגזעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully