וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטרים נתנו לפעילי הימין לתקוף אותנו"

ניר לנדאו, יהושע בריינר ופנחס וולף

25.4.2008 / 17:53

עשרות מתנחלים תקפו פעילי שמאל, שקיימו צעדה לא אלימה לציון 40 שנות הכיבוש בעיר. לטענת פעילי השמאל, השוטרים עמדו מנגד. פעילי ימין: "השמאלנים צריכים לדעת שיחטפו"

עשרות מתנחלים בחברון תקפו באלימות פעילי זכויות אדם ישראלים ופלסטינים שקיימו בצהרים (שישי) צעדה לא אלימה לציון 40 שנה לכיבוש הישראלי בעיר. פעילי השמאל צעדו בציר האסור לתנועה של פלסטינים, והניפו שלטים ודגל פלסטין. קצין הביטחון של חברון, עופר אוחנה, עצר את הצעדה, ויחד עם עוד עשרות מתנחלים תקף את הצועדים.

לדברי עדי ראייה, בין הצדדים התפתחה תגרה המונית שכללה, בעיטות, אגרופים ומכות קשות. שוטרים שהיו במקום עצרו את אחד מפעילי השמאל, וחבריו כאות מחאה התיישבו על הכביש על מנת למנוע את מעבר ניידת המשטרה.

אז החליטה המשטרה לעכב לחקירה עשרות מפעילי השמאל המותקפים, וריכזה אותם בתחנת המשטרה בחברון, בעוד התוקפים ממתינים מחוץ לתחנת המשטרה. 20 מפעילי השמאל מסרבים להזדהות ולמסור את תעודות הזהות שלהם לידי השוטרים, וככל הנראה, ישארו במעצר במהלך השבת. אוטובוס נוסף של פעילי השמאל שחולץ מהעיר, נתקע בכניסה לקריית ארבע, לאחר שהמתנחלים ניקבו את גלגליו.

המשטרה: חצצנו בין הצדדים"

דובר מחוז ש"י של המשטרה, דני פולג, מסר לוואלה! חדשות, כי פעילי השמאל לא ביקשו אישור להפגנה וכי מדובר בהתקהלות אסורה. "פעילי השמאל התבקשו לעזוב את המקום, ועוכבו לאחר שלא עשו זאת. כוח צה"ל והמשטרה היה במקום ודאג לחצוץ בין הצדדים".

לעומת זאת, טוענים פעילי השמאל, כי השוטרים פעלו באדישות מול אלימות המתנחלים. עשרות פעילי שמאל שעוכבו ושוחררו המתינו שעה ארוכה בתוך תחנת המשטרה, לאחר שהמתנחלים מנעו את יציאתם. לדבריהם, המתנחלים זרקו ביצים על האוטובוס, וילדים מהיישוב היהודי בחברון עמדו לפני האוטובוס ומנעו את תנועתו. בכל אותה העת עמדו השוטרים מנגד, ולא מנעו מהמתנחלים להמשיך במעשיהם. "המשטרה פשוט אפשרה למתנחלים להשתולל", אמר אחד הפעילים.

במקרה נוסף, סיפרו פעילי השמאל, כי שוטר שניסה למנוע ממתנחל לחתוך את צמיגי המיניבוס של פעילי השמאל, הוברח על יד המון מתנחלים, והותיר את חברם לנקב את הצמיגים.

גם המתנחלים ביקרו את התנהגות המשטרה."אם היה מדובר במצב הפוך המשטרה היתה מונעת מאתנו להפגין מבעוד מועד", אמר פעיל הימין איתמר בן גביר. "אנו מביעים זעם על המשטרה שגילתה אוזלת יד נגד הפרובוקציה של האנרכיסטים". לדבריו, גם פעילי שמאל תקפו מתנחל, שנפגע ואף נזקק לטיפול רפואי.

"היה צריך למנוע את ההפגנה מלכתכילה"

פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר וברוך מרזל אישרו בשיחה עם וואלה! חדשות, כי כ-150 מתנחלים תקפו את פעילי השמאל בבעיטות, מכות ואגרופים. "האנרכיסטים הבינו שמתנחלי חברון הם לא מתנחלי 'באהבה ננצח', ואם הם באים להתגרות בנו הם צריכים לדעת שהם יחטפו", אמרו התוקפים.

מתנחלי חברון מתחו ביקורת על המשטרה ואמרו כי "היה עליה לעצור את האנרכיסטים שבאו במטרה לחסום את העורק המרכזי ליישוב היהודי. היה צריך לעצור אותם מבעוד מועד וחיכו עד אשר יחלו המהומות במקום, שהיו צפויות".

יו"ר סיעת הליכוד, גדעון סער, מסר בתגובה להפגנת השמאל הקיצוני, כי "מפגיני השמאל מרחיקים את השלום בכך שנוטעים את האשליה חסרת הבסיס כי ניתן לגרש את היהודים מחברון. יהודים תמיד חיו בחברון ותמיד יחיו במקום".

עדכון ראשון: 13:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully