וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "תמונות הכור שהציג ה-CIA שקריות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.4.2008 / 22:39

שגריר סוריה באו"ם אמר, כי לדמשק אין מה להסתיר בנושא ותשתף פעולה עם האו"ם. יו"ר הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית: "בכוונתי לחקור את ממצאי התחקיר האמריקאי"

שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי אמר אתמול בערב (שישי) כי דמשק אינה חוששת לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח, כי דברי השגריר באו בעקבות רצונה של סבא"א לחקור האם סוריה בנתה כור גרעיני בשטחה בסיוע צפון קוריאה. "אנחנו משתפים פעולה באופן מלא עם סבא"א. לסוריה אין שום דבר להסתיר ולכן אנו לא חוששים משיתוף פעולה עם האו"ם", אמר השגריר.

"דו"ח סוכנות הביון האמריקאי ה-CIA הוא הוכחה נוספת, לכישלונו", אמר ג'עפרי. לדבריו, "מטרת ה-CIA היא להצדיק את התקיפה הישראלית על אתר סורי על ידי תמונות מפוברקות ושקריות. אם מסתכלים על התמונות שהציג ה-CIA בקונגרס האמריקאי, רואים בברור שלא מדובר בכור גרעיני, כפי שנטען", הוסיף. לדבריו, כל מומחה יגיד שבכור גרעיני הקירות צריכים להיות עבים במיוחד, ולא כפי שנראה בתמונות.

מוקדם יותר האשימה סוריה את ארה"ב בסיוע לישראל בתקיפה שביצעה בשטחה בחודש ספטמבר האחרון, ושלפי הודעה רשמית של הבית הלבן בוצעה נגד כור גרעיני שנבנה בסיועה של קוריאה הצפונית. דובר הממשל בדמשק אמר: "הממשל האמריקאי ככל הנראה נטל חלק בהוצאה לפועל של התקיפה". אמש אמר בכיר בממשל כי וושינגטון לא נתנה לישראל "אור ירוק" לפעולה.

מקור בכיר בממשלת סוריה אמר לסוכנות הידיעות הסורית כי הממשלה מגנה את הבדיות שמפיץ הממשל האמריקאי בעניין הימצאותה של פעילות גרעינית בסוריה. "הממשל האמריקאי מנסה להטעות את הקונגרס האמריקאי ואת דעת הקהל העולמית כשהוא מנסה להסביר את הסיבה מאחורי ההתקפה הישראלית בסוריה בחודש ספטמבר". המקור קרא לארה"ב "לנהוג באחריות ולהפסיק להמציא משברים נוספים במזרח התיכון, אשר סובל בכל מקרה מהמדיניות האמריקאית הכושלת".

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מוחמד אל ברדאעי אמר, כי בכוונתו לטפל בממצאי התחקיר של גורמי המודיעין האמריקאי, לפיו סוריה בנתה כור גרעיני בחשאי, ברצינות הראויה לו וכי הוא יבדק לעומק. לדבריו, "סבא"א תטפל במידע ברצינות ותחקור כל פיסת מידע אפשרית בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully