וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תלמידי התיכון מסרבים להתנזר מסקס

25.4.2008 / 3:17

לדברי ארגוני בריאות, תכניות לימודים שנועדו לשכנע את התיכוניסטים להתנזר ממין בגיל צעיר, לא הפחיתו את שיעור ההריונות בקרב קטינות

תכניות לימודים שנועדו להסביר לתלמידי בתי הספר בארה"ב מדוע מוטב להימנע מקיום יחסי מין בגיל צעיר אינן יעילות. כך דיווחו השבוע ארגוני בריאות לקונגרס האמריקאי. לדברי הארגונים, התכניות לא סייעו להפחתת שיעור ההריונות ומחלות המין בקרב קטינות, ולעתים אף היו להן "השלכות שליליות".

"הממשל האמריקאי משקיע הרבה מאוד כסף במימון התכניות האלה", אמרה ד"ר מרגרט בלית' מהאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים בשימוע שנערך בבית הנבחרים. "עם זאת", ציינה, "יש בידינו ראיות, לפיהן לא זו בלבד שהתכניות האלה אינן מסייעות. חלקן אף מזיקות, משום שהן מונעות מידע חשוב מקטינים שבכל זאת מקיימים יחסי מין".

מאז סוף שנות ה-90 השקיע הממשל האמריקאי כ-1.3 מיליארד דולר בתכניות לימודים להתנזרות מיחסי מין. התומכים הבולטים בתכניות הללו הן אנשי האגף השמרני במפלגה הרפובליקנית, ובראשם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש. עם מתנגדי התכניות נמנים ארגוני בריאות רבים וחברי קונגרס דמוקרטים, שקוראים לחינוך מיני מקיף בבתי הספר, במסגרתו ילמדו הצעירים להשתמש באמצעי מניעה בעת קיום יחסי מין.

"המסר הבריא ביותר"

בהמשך לדיווחים של ארגוני הבריאות, חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית הציגו בשימוע נתונים שפורסמו באחרונה, לפיהם אחת מכל 4 מתבגרות אמריקאיות סובלת ממחלת מין, ו-30% מהנשים בארה"ב נכנסות להריון לפני גיל 20. לדבריהם, הנתונים מוכיחים כי תכניות הלימודים הקיימות אינן יעילות, ולפיכך על הממשל להפסיק לממן אותן.

חברי קונגרס רפובליקנים אמרו בתגובה, כי גם אם חלק מתכניות הלימודים אינן יעילות, אין זו סיבה להפסיק לתמוך בכולן. לדברי, חבר הקונגרס ג'ון דונקן מטנסי, "זה די אליטיסטי שאנשים בעלי תואר רפואי חושבים שהם יודעים טוב יותר מההורים איזה סוג של חינוך מיני הילדים שלהם צריכים לקבל".

חבר הקונגרס הדמוקרטי הנרי וקסמן שניהל את השימוע דחה את דבריו ואמר: "אנחנו שופכים כספים על תכניות שככל הנראה אינן עובדות במקום להשקיע בחינוך מיני מקיף, שבכוחו לעכב קיום יחסי מין, להגן על צעירים מפני מחלות מין ולהפחית את מספר ההריונות".

צ'רלס קקלר ממחלקת הבריאות בממשל האמריקאי השיב, כי ממשל בוש מאמין שחינוך להתנזרות מיחסי מין מעביר לצעירים את "המסר הבריא ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully