וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין: "להחזיר את השגריר גילרמן לארץ"

פנחס וולף

25.4.2008 / 8:42

שגריר ישראל באו"ם גילרמן אמר כי ידיו של נשיא ארה"ב לשעבר קרטר שנפגש עם ראשי חמאס מגואלות בדם. ביילין: "דברי טירוף"

ח"כ יוסי ביילין (מרצ) קרא הבוקר (שישי) לשרת החוץ ציפי לבני להחזיר ארצה את שגריר ישראל באו"ם דני גילרמן בעקבות דבריו על נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר שנפגש עם ראשי חמאס. לדברי ביילין, "לא יתכן שנציג ישראלי בכיר יאמר דברי טירוף שכאלו וימשיך בתפקידו".

גילרמן אמר הלילה כי ידיו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר מגואלות בדם, לאחר שנפגש עם מנהיגי חמאס ולחץ את ידיהם. בקול ישראל דווח, כי במסיבת עיתונאים בניו-יורק ציין גילרמן: "זאת בושה לראות את אחד הנשיאים הגדולים של ארה"ב מגיע לנקודה כה שפלה, בה טרוריסטים הפכו לידידיו".

ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי – מפד"ל) תקף בתגובה את ביילין ואמר כי הוא "הוביל תהליכי שלום הזויים שתוצאתם אלפי נרצחים יהודים. הוא האחרון שיטיף מוסר לאדם שאומר אמת". לדבריו, "קרטר הוא שונא ישראל מובהק".

בשבוע שעבר נפגש קרטר בדמשק עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שאמר לו כי בכוונתו לאפשר העברת מכתב נוסף מהחייל החטוף גלעד שליט לידי משפחתו. קרטר טען עוד שמנהיגי חמאס אמרו לו שהם מוכנים לקיום מדינה פלסטינית לצד ישראל.

בראיון לעיתון האמריקאי USA TODAY אמר קרטר, כי "חמאס לא זכה ללגיטימציה בזכות הביקור שלי. הם זכו בלגיטימציה משום שהעם שלהם בחר בהם להיות המפלגה השלטת בפרלמנט".

שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס אמרה השבוע, כי ממשל בוש הזהיר מפורשות את קרטר לבל ייפגש עם מנהיגי חמאס. רייס סתרה בדבריה את טענות קרטר על כך שמעולם לא קיבל סימן ברור האוסר עליו להיפגש עם נציגי הארגון. רייס ציינה, כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן הוא היחיד שיכול לתווך במשא ומתן עם ישראל. "אבו מאזן הוא המנהיג הפלסטיני המחויב לשלום", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully