וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הפלסטינים מונעים אספקת הדלק לאו"ם

24.4.2008 / 21:44

במנהלת התיאום והקישור אומרים כי הפלסטינים הם שחוסמים את המשאיות של אונר"א ולא מאפשרים להן להגיע ולקבל את הדלקים

בעקבות האזהרות של ארגוני הסיוע של האו"ם, לפיהן לא יהיה מנוס מהפסקת הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה אם לא תחודש אספקת הדלקים לעזה, מאשים הערב (חמישי) צה"ל את הפלסטינים במניעת אספקת הדלק לארגוני האו"ם. לדברי ראש מנהלת התיאום והקישור בעזה אלוף משנה ניר פרס, "אנו עדים שוב למצב בו חמאס מנסה ליצור משבר על גבה של האוכלוסייה בתקיפת המעברים ובמניעת חלוקת הדלקים לצרכים ההומניטרים, תוך ניסיונות להפנות את הלחצים לעבר ישראל".

לדבריו, "לאחר הפנייה מאונר"א, פנינו אליהם כבר אתמול ותאמנו איתם ועם איגוד הדלק הפלסטיני את העברת הדלקים הנחוצים לארגון. מדובר במאה אלף ליטר סולר ועוד עשרים אלף ליטר בנזין מתוך מאגרי הדלק הנמצאים במסוף הדלקים בשטח הפלסטיני. בהתאם לתיאום הגיעה היום המכלית הראשונה מעזה למשוך דלקים עבור אונר"א, אך רבבות פלסטינים באחד הצמתים המובילים למסוף מנעו את מעבר המיכלית ובכך את אספקת הדלקים לארגון".

אלוף משנה פרס הדגיש כי "לישראל אין כל מעורבות או אחריות על המתרחש בתוך שטחי הרצועה, או בהגעת הדלקים למאגרי הארגון ברצועה. אנו מקווים שמחר יאותו הפלסטינים לאפשר למכליות להגיע למסוף לצרכי האספקה לארגוני האו"ם, המשרתים בסופו של דבר את אוכלוסיית הרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully