וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הניצחון של קלינטון עלה לה לראש?

טלי גולדשטין

24.4.2008 / 21:20

לטענת הסנטורית, היא המובילה במספר קולות הבוחרים והיא שקיבלה את מספר הקולות הגבוה מכל מועמד דמוקרטי בהיסטוריה

לאחר הניצחון בפריימריז בפנסילבניה, טוענת עתה הילרי קלינטון כי היא מובילה על יריבה ברק אובמה במספר קולות הבוחרים (popular vote - ספירה של הבוחרים המבטאת את "רצון העם"). "אני מאד גאה בכך, קיבלתי יותר קולות בוחרים מאשר כל מועמד אחר", אמרה אתמול (רביעי) קלינטון.

לפי דיווח רשת CNN, מחנה אובמה מיהר לצנן את ההתלהבות של הסנטורית בטענה שחישובה של קלינטון נכון רק במידה וכוללים את ניצחונותיה בפריימריז במישיגן ובפלורידה. אלא שפריימריז אלו נפסלו לאחר ששתי המדינות הפרו את חוקי המפלגה בכך שקבעו את תאריך ההתמודדויות מוקדם מדי. יתרה מכך, שמו של אובמה אפילו לא נרשם בקלפיות במישיגן, כך שהוא בכלל לא קיבל קולות בפריימריז שם.

במידה וכוללים את מישיגן ופלורידה, קלינטון מובילה כעת ב-100 אלף קולות – כלומר, 15.1 מיליון אנשים שהצביעו לה לעומת 15 מיליון לאובמה. ללא מדינות אלו, אובמה מוביל ב-500 אלף קולות, 14.4 מיליון שהצביעו לו לעומת 13.9 מיליון לקלינטון.

לדברי קלינטון, היא קיבלה יותר קולות בוחרים מאשר כל מועמד דמוקרטי בהיסטוריה. "זהו קרב צמוד, אך אם אתם מחשיבים, כמוני, את 2.3 מיליון האנשים שהצביעו במישיגן ובפלורידה, אז תיווכחו בצדקתי", אמרה.

החיזור אחרי צירי העל

לעת עתה, אובמה מוביל על קלינטון בספירה הכוללת של צירים שצבר, 1719 לעומת 1585. לא הוא ולא קלינטון יכולים לצבור בתשעת הפריימריז הנותרים את 2,025 הצירים הדרושים על מנת להבטיח את מועמדותם מטעם המפלגה. משמעות הדבר היא שככל הנראה צירי העל יהיו אלה שייאלצו להחליט מי יקבל את המועמדות. צירי על (בכירים במפלגה ) יצביעו בוועידה הדמוקרטית באוגוסט.

קלינטון מקווה שטיעון קולות הבוחרים ישכנע את צירי העל לתמוך בה. בקרב צירי העל שכבר פירסמו ברבים את בחירתם, קלינטון מובילה על אובמה 255 לעומת 232. יו"ר וועד הדמוקרטים הלאומי הוואר דין קרא לצירי העל לקבל החלטה, אך כמה מהם מעדיפים לחכות עד לסיום הפריימריז בשלישי ביוני ולבחון את המצב עד אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully