וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: מיום כדור הארץ ועד גלקסיות מתנגשות

טלי גולדשטין

26.4.2008 / 18:29

נמחה נגד זיהום הסביבה, נחגוג את ניצחונה של הילרי קלינטון בפנסילבניה ונצפה במופע זיקוקים בחלל

הצבע אדום -

לראשונה זה 61 שנים הפסידה מפלגת "קולורדו" - הנחשבת למפלגת השלטון הוותיקה בעולם - בבחירות לנשיאות בפרגוואי. המנצח הוא מנהיג האופוזיציה ואיש השמאל, פרננדו לוגו בן 56, לשעבר בישוף בכנסייה הקתולית, השואב השראה ממנהיגי שמאל אחרים כגון הוגו צ'אבס ואיבו מוראלס.

ירוק עולה -

כל שנה ב- 22 באפריל מציינים ברחבי העולם את יום כדור הארץ. הרעיון צץ בשנות ה-60 בארצות הברית כשהמטרה היתה בעיקר למחות נגד זיהום הסביבה. ב- 1970 צויין לראשונה יום כדור הארץ באופן רשמי. למרבה הצער, בחלקים רבים של העולם נראה כי לא שמעו כלל על המונח זיהום הסביבה. בתמונה: ילדים אוספים פסולת בנהר מזוהם במנילה, בירת הפיליפינים.

המרוץ לבית הלבן -

אין רגע דל בסאגת המרוץ לבחירות בארצות הברית. בפריימריז בפנסילבניה, שנערכו השבוע, ניצחה הילרי קלינטון את יריבה ברק אובמה, שקיווה לקבע באופן סופי את מועמדותו לנשיאות, בהפרש של 10%. ובפרק הבא: פריימריז באינדיאנה ובצפון קרוליינה בתחילת מאי. הישארו עימנו...

רעב עולמי? -

משבר מזון גלובלי נראה עתה קרוב מתמיד. השבוע, רשתות הקמעונות האמריקאיות "המועדון של סם", שבבעלות "וול מארט", ו"קוסטקו הולסייל" החלו להקציב את כמות האורז המיובא אותו יוכלו הלקוחות לרכוש. זאת עקב הזינוק החד במחירי האורז - תוצאה של מכסות יצוא אותן קבעו השנה היצרניות הגדולות סין, מצרים, וייטנאם, הודו וברזיל, הגורמות לחוסר איזון עולמי ולאי שקט סוציאלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לוחמה בסמים 2008 -

כלבי ההרחה המשובטים הראשונים בעולם החלו השבוע את אימוניהם בדרום קוריאה. שבעת הגורים נוצרו מתאים שנלקחו מ"צ'ייס" - כלב מסוג לברדור שהוכתר על ידי פקידי המכס ככלב ההרחה הטוב ביותר שלהם. לשבעת הכלבים שם זהה, טופי, ראשי התיבות של Tomorrow ו-Puppy - גור המחר.

המרגל הרדום -

הזירה הביטחונית סוערת. ביום שלישי נעצר בארצות הברית בן עמי קדיש, מהנדס מכונות אמריקאי בן 84, בחשד שהעביר מידע צבאי סודי לישראל במהלך שנות השמונים. קדיש הודה במיוחס לו, ישראל מתכחשת בכל תוקף כי ידעה מהעניין והממשל האמריקאי אינו מתכוון לוותר - חומרים שלא היו מביישים את ג'ון לה קארה.

מלך האריות -

מזל טוב, ספארי "פוג'י" שביפן קיבל לעולם שלישיית גורי אריות. הגורים החדשים הם האטרקציה הלוהטת של הספארי. מאז הופעת הבכורה שלהם, המקום גדוש במבקרים ולא קשה להבין מדוע.

אין בי"ס -

לא רק בישראל המורים אינם מתוגמלים כראוי. כ-200 אלף מורים בריטים פתחו ביום חמישי בשביתה הראשונה מזה 21 שנים, על רקע מחלוקת עם הממשלה לגבי העלאת שכרם. כמיליון ילדים נשארו בבית עקב שביתת איגוד המורים הלאומי ופעילות שליש מבתי הספר באנגליה ובוויילס שובשה.

מעדיפים עוף -

מגדלי הבקר הדרום קוריאנים הפגינו השבוע נגד החלטת הממשלה לייבא שוב בשר מארצות הברית. דרום קוריאה סגרה דלתותיה בפני יבוא בשר מארצות הברית בדצמבר 2003, בעקבות הדיווחים הראשונים על מגפת הפרה המשוגעת שהגיעו משם. המדינה היתה שוק היבוא השלישי בגודלו לבשר אמריקאי, לפני החרם.

הרפתקה בחלל -

לרגל 18 שנים להשקת הטלסקופ "האבל", פירסם השבוע המכון המדעי של טלסקופ החלל שבמרילנד 59 צילומים חדשים ומדהימים שצילם הטלסקופ. בצילומים ניתן לראות גלקסיות מתנגשות ומתמזגות זו עם זו, ובתוך כך זורעות הרס כוכבי שיביא בתורו להולדת גלקסיות חדשות וגדולות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully