וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקדוש המעונה הוצא מקברו והוצג לראווה

24.4.2008 / 17:00

כ-750 אלף מאמינים יחלפו על פני גופתו של פדרה פיו שהוצאה מהקבר. הוא נחשב לקדוש בשל פצעי הצליבה של ישו שנשא על גופו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

גופתו של הנזיר המיסטי פדרה פיו, אחד מהקדושים המפורסמים בעולם הקתולי, הוצאה מקברו ארבעים שנים לאחר מותו והוצגה לציבור כשהיא עוטה מסיכת סיליקון.

פדרה פיו התפרסם עוד בחייו ונחשב לקדוש חי על ידי מאמיניו, כיוון שהוא נשא את ה"סטיגמטה" – פצעי הצליבה של ישו – על כפות ידיו ורגליו. פניו של הקדוש היו רקובים במידה שלא אפשרה את הצגתם לציבור ולכן כוסו במסיכת סיליקון שהוכנה על ידי סטודיו "ג'מס" בלונדון, שמייצר פסלי שעווה בדמות אדם למוזיאונים. המסיכה עוצבה לפי פניו בימי חייו האחרונים והגופה הולבשה בבגדים שנתפרו מבדים משנות השישים. בין היתר עוטה הגופה כפפות חומות אותן נהג הקדוש לעטות כדי לספוג את הדם ששתת מפצעיו.

"זה ייתן לנו משהו ממשי להוסיף לזיכרון ויסייע לנו לצעוד כפי שהוא צעד, על נתיב הקדושה" אמר הכומר שניהל את המיסה לכבודו של הקדוש, בה נכחו כ-15 אלף מאמינים. עולים לרגל מכל רחבי איטליה נהרו לעיירה סאן ג'ובני רוטונדו, שכלכלתה נסמכת בעיקר על סגידה לקדוש, כדי לחזות בגופה שהונחה בארון עשוי קריסטל שהוצב במנזר בו בילה את רוב ימיו.

מאז שהוצאה הגופה מהקבר עמל צוות של בוחנים רפואיים וביוכימאים על שימורה והכנתה לתצוגה. כ-750 אלף בני אדם נרשמו על מנת לחזות בגופה והם צפויים לחלוף על פני הארון בקצב של 7,200 אנשים ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully