וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: לוס אנג'לס - "עיר עולם שלישי"

טלי גולדשטין

24.4.2008 / 16:42

"המכון למדיניות הגירה" גילה כי שליש מהמהגרים בעיר לא סיימו תיכון ו-60% מהם לא מדברים אנגלית שוטפת

לוס אנג'לס הופכת ל"עיר עולם שלישי" ומהגרים מהווים מחצית מכוח העבודה שבה, כך דיווח היום ה"טלגרף" הבריטי שציטט מחקר חדש. שליש מהמהגרים לא סיימו תיכון ו-60% מהם לא מדברים אנגלית שוטפת, אלו הם חלק מנתוני מחקרו של "המכון למדיניות הגירה".

עוד ציין המחקר, כי מצב זה מותיר את המהגרים בלתי מצוידים כיאות על מנת למלא את המשרות המבוקשות ביותר בקליפורניה, כגון הנדסת תוכנה או סיעוד. הארגון הוסיף גם בעוד דור ה"בייבי בום" מגיע לגיל פרישה, דפוס דומה יתפשט גם לרחבי ארצות הברית.

ארנסטו קורטז הבן מ"קרן האזורים המתועשים", ארגון המתמחה בחקר שינוי חברתי, טען כי לוס אנג'לס מהווה צומת דרכים. "השאלה היא האם אנו נהיה עיר משגשגת של המאה ה-21 או עיר עולם שלישי בה יש גם שכבת עלית מצומצמת ושכבה גדולה שמתקיימת על משכורת רעב? " שאל.

הלשכה לסטטיסטיקה האמריקאית העריכה בשעה שעברה, כי קבוצות מיעוטים יהוו כמחצית מכלל האוכלוסייה ברחבי אמריקה. הגידול החד ביותר בתושבי מיעוטים נרשם בלוס אנג'לס וסביבותיה, בדאלאס, יוסטון ובניו יורק.

לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה, ב-2000 תושבים לבנים היו בני מיעוטים ב-262 ערים בארצות הברית, לעומת 183 ערים ב-1990. מספר תושבי בני המיעוטים עלה על 100 מיליון בני אדם בפעם הראשונה ב-2006, ועתה הם מהווים שליש מהאוכלוסייה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully