וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול באחו

נירה סילברמן

25.4.2008 / 16:32

למה יותר ויותר מטפלים בוחרים לצאת מהקליניקה לטבע? כי עוד הרבה לפני, גילו הסינים את ההשפעה העצומה שלו על האדם

מאז ומתמיד היווה הטבע מקור השראה גדול ליצירה עבור אנשים. לטייל בטבע, בין שבילים ומדבריות, שמים מעל, שדות פרחי בר, פלגי מים, ציוצי ציפורים - זו אכן חוויה מיוחדת.

לפני שנים רבות, התבוננו הסינים בכל תופעות הטבע ובעזרתן הסיקו מסקנות רבות לגבי הפיזיולוגיה והנפש של האדם. הם הקבילו את התופעות לשעונו הביולוגי של האדם והמציאו שיטות טיפול. גם השמאניזם מחובר בשלשלאות נצחיות לכוחות הטבע ולחיים בו. הפילוסופיה שעומדת מאחוריו מבוססת על חיבור, אהבה וכבוד לטבע. כמו הסינים, גם בשאמניזם התפישה היא, כי ניתן לרפא את האדם בעזרת הטבע. בנוסף, בתקופתנו אפשר לראות סדנאות הוליסטיות רבות המתקיימות בחיק הטבע.

השאלה שמתעוררת היא למה מטפלים בוחרים לעבוד בטבע? האהבה לטבע היא החיבור הראשוני שבגללו אנשים בוחרים לעבוד במרחב הפתוח. שמים מעל, אדמה מתחת, צמחיה מסביב, בעלי חיים באיזור ונופים עוצמתים מעוררים את החושים שלנו ואף מחדדים אותם. מעבר לכך, לגעת באדמה, להריח אותה, למשש פרחים, עלים, אבנים, לחבק עצים ולהרגיש את הרוח על פנינו - כל זה יוצר אנרגיה מיוחדת המאפשרת תקשורת ייחודית עם עולם הטבע.

רעש חיצוני, רעש פנימי

מרחבים הפתוחים הרחק מההמון הסואן, ללא רעש מטריד, נבחרים במכוון. הסיבה לכך היא שהמפתחות לעבודה פנימית הם השקט שהטבע מעניק לנו. לשלווה הזו יש השפעה רבה על הרעשים הפנימיים בתוכנו. הניגודים שבין שני העולמות מעודדים התבוננות פנימית. עם הדרכה נכונה אפשר להזמין את האדם לעבור תהליך התנקות ושחרור מהרעשים הפנימיים.

כל אדם הוא עולם ומלואו וההתמזגות שלו עם אמא אדמה היא תהליך משמעותי. לכל אדם יש את הקצב שלו ואת התהליך האישי שלו, אך בסופו של דבר השקט החיצוני כובש את פנימיותו של האדם. מדובר במיומנות שהולכת וגדלה ככל שמרבים להתאמן עליה, ממש כמו שמאמנים את השרירים לריצת מרתון או לכל פעילות גופנית אחרת.

התוצאות אינן מאחרות להגיע בעדינות רבה משתחררות המחשבות, המתח הולך ונמוג והעולם החיצוני המוגש במגש של כסף מתחיל לחלחל אלינו. רוגע, מיקוד, קשב, חושים מחודדים, סבלנות ועוד.

האדמה נותנת לנו את יבולה ובני האדם עובדים אותה, זו אנרגיה של נתינה וקבלה. עם היציאה לטבע אנו לומדים לחזק ולהדק את הקשר איתה. אנחנו משאילים את אותה אנרגיה של קבלה ונתינה וכך יוצרים את עצמנו כאנשים מחוזקים, מחוברים לעצמם ועם אפשרויות גדולות יותר לצמיחה אישית שתשתקף גם ביחסינו עם העולם סביבנו.

משקה האנרגיה של הטבע

במצב של רוגע פנימי, ההתבוננות בטבע חדה יותר. כמו תיבה הגדושה באוצרות, מתגלים לפנינו פרטים שבמצבים אחרים לא היינו שמים לב אליהם - צורות, צבעים, מרקמים ונופים.
זו חוויה המעשירה את עולמנו הפנימי, גורמת להנאה מרובה ומטעינה אותנו באנרגיה מיוחדת.

לעולם הטבע איכויות ותכונות משלו. למשל, אם נתמקד בעלים - נוכל למצוא בהם רכות, שקיפות וגמישות. אם נסתכל על הנוף - נראה רב גוניות, אם נתבונן בעצים - נוכל למצוא עוצמה ונתינה גדולה. בהתבוננות בעולם החי נוכל לראות אינדיבידואליות או חיים בלהקה. הטיפול בצאצאים, הכולל תמיכה, למידה והזנה עד להתבגרותם.

בעת יציאה לטבע, בתרגול נכון, נלמד להשתמש בתכונות אלה ולהפנים אותן באופן שמעצים אותנו. למשל, אם לפנינו נמצא עץ והוא זה שמושך אותנו להתבונן בו, נחפש את האיכות המיוחדת שלו, נניח העוצמה שבו. נבדוק מה היא העוצמה הזו עבורנו ונחפש אותה בתוכנו כדי להטעין את עצמנו בה.

המפתח לצמיחה אישית

איך נביא את העוצמה הזו לחיינו? באיזה פעולות עלינו לנקוט כדי להגיע לאיכות זו? התהליך הוא משמעותי ביותר והטבע הוא המפתח שמאפשר אותו. הטבע יכול לעזור לנו להגיע למודעות חדשה, שמביאה אותנו להתפתחות ולצמיחה אישית. נשתמש בכל דבר אפשרי על מנת להתפתח. כל פגישה היא הזדמנות לצמיחה ולכן ננצל כל דבר אפשרי שנמצא בטבע, גם במבנה הטופוגרפי של השטח. עליה למקום גבוה, מורדות ושבילים מפותלים, הם הזמנה נוספת להתבוננות עמוקה בתוכנו.

התקשורת המיוחדת שנוצרת בינינו ובין אמא אדמה בשהות בחיק הטבע, מאפשרת לנו לקבל תשובות לשאלות המעסיקות אותנו. עלינו רק לשאול ולהמתין בסבלנות לתשובה, גם זו היא מיומנות נלמדת. התלבטויות והתחבטויות יכולות להתבהר, שבילים חדשים בחיינו יכולים להיפתח וכך נעזור לשפר את איכות חיינו.

מצבים סוערים בטבע יכולים לשקף את המצב הפנימי שלנו. לעתים אנו סוערים, לעתים אנו תוקפנים, לעתים אנו בפרשת דרכים, לעתים אנו מאוד כועסים ולעתים אנו פונים להתמכרויות שונות: לעבודה, לקניות, להימורים, למזון, לסיגריות ועוד. באותה מידה שקיצוניות זו קיימת בטבע היא קיימת גם בנו. ולמרות זאת, אמא אדמה מציעה לנו את חיקה, את הצד המאזן שיכול לתמוך ביציאה ממצבים אלה.

יש תקווה גדולה בליצור בטבע בעזרת חומרים טבעיים. לצייר, לכתוב, לשיר, לנגן, לרקוד, לשמוע מוזיקה בעת השקיעה, לראות את הזריחה ולצעוד בין השבילים - כל אלו הם פעולות שיכולות להיעשות גם בחדרים סגורים, אך עוצמתה של אמא אדמה מגבירה את החוויה וממגנטת אותנו להתבונן בתהליכים פנימיים שלנו, כך שמתגלה מודעות חדשה שלא הכרנו קודם. אמא אדמה מעניקה לנו אוצרות רבים, כל יום שאנו מפנים זמן לשהות במחיצתה, מתאפשרות לנו הזדמנויות חדשות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

נירה סילברמן היא מדריכה הוליסטית לצמיחה ולהתפתחות אישית, מנחה את סדנת "מפתחות" עם נחמיה ברייטברט, מאמן אישי ,כירולוג ומטפל NLP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully