וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירדנים מגייסים את "פייסבוק" נגד השלטון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.4.2008 / 19:46

צעירים ירדנים מזמינים את אזרחי הממלכה לשבות ב-4 במאי, במחאה על יוקר המחיה ועל דיכוי חופש הביטוי, דרך הרשת החברתית

המלך עבדאללה בלחץ? לאחר מצרים, נראה שהמחאה העממית עוברת כעת לירדן. התארגנות של צעירים בירדן קוראת לציבור בממלכה להשתתף בשביתה ב-4 במאי במחאה על יוקר המחיה ועל הפגיעה בחופש הביטוי. בהזמנה לשביתה שנשלחה לצעירי ירדן דרך הרשת החברתית באינטרנט, הפייסבוק, נכתב: "ב-4 במאי 2008 נקיים שביתה כללית. לא נעבוד ולא נצא מהבתים. המחאה אינה פוליטית ואינה מפלגתית, אלא עממית, עממית עממית!".

ההיענות להזמנה הייתה מהירה. תוך יממה נענו יותר מששת אלפים צעירים ירדנים שהשיבו כי בכוונתם לקחת חלק בשביתה. בהזמנה תוארה השביתה כמי שעשויה להוביל לשינוי במזרח התיכון. "איננו קוראים להפגנות, אלא למחאה שקטה ותרבותית שתבטא את הדיכוי ש-4 מיליון ירדנים חווים בחייהם".

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון מדווח כי לצעירים הירדנים ארבע דרישות: "על הממשלה להשקיע מאמצים על מנת להגביל את עליית המחירים, לייצב את מחירי הדלק והחשמל, להפסיק למכור את רכוש המדינה ולנהוג בלי משוא פנים עם עובדי המגזר הפרטי".

לפני כשבועיים נערכה במצרים שביתה דומה במחאה על המצב הפוליטי והכלכלי במדינה, בעיקר נוכח עליית מחירי הלחם. בהפגנות שנערכו באותו יום התעמתו האזרחים המצרים עם כוחות הביטחון המצרים. במהלך העימותים נהרג אזרח מצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully