וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם העיתונות צילם מרססי גרפיטי ונעצר

נתיב נחמני

24.4.2008 / 14:23

4 צעירים ריססו כתובות "נגד הכיבוש" בת"א, ונעצרו. אורן זיו, שצילם אותם נעצר אתם. "המשטרה לא מכבדת את חופש העיתונות"

צלם עיתונות נעצר אתמול (רביעי) בלילה, יחד עם ארבעה צעירים, בזמן שתיעד אותם מרססים כתובות גרפיטי נגד ה"כיבוש הישראלי". הבוקר הובאו החמישה לבית משפט השלום בתל אביב, שם טענה המשטרה כי היא רואה בצלם, העובד כעצמאי ברשת שוקן, כאחד מהחבורה. השופט לא מצא לנכון להאריך את מעצרם, ושחרר אותם בתנאים מגבילים.

הפעילים הצעירים הגיעו אתמול בלילה לשכונת נווה צדק בתל אביב, וריססו על פי החשד כתובות בגנות "הכיבוש הישראלי". "הרעיון היה לנסות לקשר בין גירוש הערבים שהחל ב-48' לבין הגירוש המתמשך עד היום ביפו – הריסות הבתים וייהוד העיר", סיפר לוואלה! חדשות אחד הפעילים. החבורה ריססה את הכתובות, בהן "שחרור יפו הוא כיבוש – פעולת האצ"ל טרור ולא גבורה", לקראת הסיור שמארגן היום מוזיאון בית האצ"ל לציון 60 שנה לשחרור יפו.

למשטרה היה ככל הנראה שוטר סמוי באזור, והפעילים והצלם נעצרו בזמן ביצוע פעילותם. "התלוותי לפעילים כחלק מעבודתי בעיתון", סיפר לוואלה! חדשות הצלם אורן זיו. "עד היום תיעדתי את כל האירועים שהפעילים האלו מארגנים וגם הפעם פעלתי בתיאום עם מערכת העיתון. במהלך הפעילות הגיעו בלשים ושוטרי סיור עצרו את כולם ואותי איתם".

לדברי זיו, הוא הציג לשוטרים את תעודת העיתונאי שלו, והסביר להם שהוא שם במסגרת העבודה, "אבל זה לא עניין אותם בכלל", אמר. "החוקרים עיכבו אותי למשך כל הלילה בתחנת המשטרה מבלי שיכולתי לדבר עם אף אחד. חבל שהמשטרה לא מכבדת את חופש העיתונות, זה הרי רק טבעי שכחלק מעבודתו של עיתונאי, אנחנו לפעמים מצטרפים לפעולות שלא עולות בקנה אחד עם החוק".

זיו וארבעת הפעילים הובלו לבית המשפט כשאזיקים לרגליהם. "עבירת השחתת הרכוש חמורה ככל שתהייה, אינה מצדיקה את הארכת מעצרם", אמר שופט השלום עידו דוריאן והורה לשחרר את זיו לאלתר ואת ארבעת הפעילים בערבות. מצלמתו של זיו עדיין מוחזקת בידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully