וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר באפריקה: שלום בין יהודים למוסלמים

עומר רבין, דרום אפריקה

24.4.2008 / 11:25

בני נוער יהודים ומוסלמים ציינו את ליל הסדר באירוע מיוחד בדרום אפריקה. "במקום לקרוא את ההגדה שרנו שירי שלום"

בלי ארבע קושיות, בלי ארבעה בנים ובלי "הא לחמא עניא" – ציינו ביום שלישי השבוע עשרות בני נוער יהודים ומוסלמים מישראל ומדרום אפריקה את חג הפסח באירוע מיוחד תחת הכותרת "סדר השלום".

האירוע, שהתקיים באחד מבתי הכנסת של הקהילה הרפורמית בעיר קייפטאון בדרום-אפריקה, נועד לקרב בין צעירים יהודים ומוסלמים בשני חצאי כדור הארץ ולאפשר להם להכיר זה את זה, מבלי נוכחות של מבוגרים, כחלק מהערכים המשותפים של שתי הדתות.

"הקהילה היהודית הטיסה לקייפטאון לכבוד החג עשרה בני נוער מישראל – חמישה מהם ערבים-ישראליים וחמישה יהודים", מספרת מייגן פין, יו"ר תנועת נצ"ר בדרום אפריקה, שארגנה את האירוע. "במהלך השבוע החבר'ה טיילו ושטו כאן ביחד במימי שני האוקיינוסים כשהרעיון היה לשבור את המחיצות ולאפשר להם להכיר אחד את השני מחוץ לאזור הסכסוך של ישראל".

"גם דרום אפריקה מקום מורכב"

שיא הפרוייקט נערך אתמול, כשלעשרת הישראליים הצטרפו בני נוער יהודים וערבים מדרום אפריקה, מלווים באחד הרבנים הבכירים של הקהילה הרפורמית ולצידו שייח' מקובל מהקהילה המוסלמית בעיר. "ישבנו כולם סביב שולחן אחד ואכלנו אוכל כשר לפסח – אבל במקום לשאול קושיות, קראנו מנאומים של רבין, פרס, נלסון מנדלה, הדלאי לאמה ואחרים – ובמקום לשיר את 'אחד מי יודע' שרנו מחובקים את 'אני ואתה נשנה את העולם' ואת Imagine של ג'ון לנון"

"גם ישראל וגם דרום אפריקה הם אזורים מאוד מורכבים מהבחינה הזו שיש להם היסטוריה מפוארת, אבל גם דפוס יחסים מאוד מורכב בין האוכלוסיות", אמר אלווין קושנר, איש הקהילה היהודית בקייפטאון האחראי על הבאת הצעירים מישראל. "היה לנו חשוב לחשוף את הצעירים משני המגזרים בישראל לתהליך שחל פה בדרום אפריקה ולתת להם את האפשרות ללמוד דברים על עצמם ועל הקשר ביניהם רחוק מהבית במקום יפה ושקט. בדרך הצלחנו גם ללמוד הרבה מהם, והופתענו לגלות כמה קל להם להתגבר על מכשולים, שבגיל מאוחר יותר כנראה הרבה יותר קשה לעבור".

כמו כל המבוגרים, גם אלווין נאלץ לעזוב את שולחן הסדר כבר לאחר כמה דקות – כשהוא לוקח איתו החוצה את עליזה וסעיד, שני מלווי הקבוצה הישראלית, ומשאיר מאחור את בני הנוער היהודים והמוסלמים לגבש בעצמם אמנת שלום משותפת ולחגוג את חג הפסח באווירה קצת שונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully