וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל קאעדה יפסיק את התקפותיו בפקיסטן"

24.4.2008 / 11:42

קצין בזרוע הארגון אמר את הדברים, במטרה לסייע לממשלה החדשה בפקיסטן להביא להסכם שלום עם קבוצות החמושים

קצין בכיר בזרוע אל קאעדה שבפקיסטן הורה לתומכי הארגון להפסיק את ההתקפות במדינה, זאת לאחר שהממשלה החדשה פתחה בשיחות שלום עם קבוצות המורדים החמושים. כך דיווח היום (חמישי) גורם בכיר בממשלת פקיסטן. הממשלה החדשה בפקיסטן, שנבחרה בבחירות בפברואר, התחייבה לפתוח במו"מ לשלום במטרה להביא את גל האלימות השורר במדינה בשנה וחצי האחרונות לקצו.

עם זאת, האפשרות לחתימה על הסכמי שלום עם החמושים הממוקמים באזורים פרוצים לאורך הגבול עם אפגניסטן, העלתה מנגד גם חששות. לטענת המקטרגים, רגיעה תוביל רק לכך שהחמושים יקבלו הזדמנות להתארגן מחדש ולחדש את התקפותיהם ביתר שאת.

בתוך כך, בייאטולה מהסוד, בכיר ב"טהריק א-טליבן", ארגון גג שנוצר בשנה שעברה מכמה קבוצות חמושים, שהואשם בארגון ההתנקשות במנהיגת האופוזיציה בנזיר בוטו בדצמבר, הורה לפעיליו להפסיק את התקפות בשטח פקיסטן. "למען השלום, הוטל איסור על ביצוע כל פעילות מתגרה מצד חברי הארגון", נכתב בעלון שהופץ במחוז הדרומי וואזיריסטן שעל גבול אפגניסטן. העלונים הופצו גם בערים הסמוכות דרה איסמעיל קהאן, גומל וטאנק במחוז הצפוני מערבי. "כל הממרה את הפקודה להפסיק את התקיפות יצוא להורג בפומבי", נכתב בעלון. "שום תירוץ לא יתקבל. זוהי פקודה".

גורם ממשלתי אישר את אמיתות העלונים. "זהו אמצעי העוזר לבנות אמון, חלק מהתהליך השלום שהחל בקרב הקבוצות החמושות המקומיות", אמר אותו גורם.

האיחוד האירופי מתנגד

ממשלת הקואליציה החדשה, בראשות מפלגת העם הפקיסטני של בוטו, החלה במו"מ מתוך ניסיון להביא לשינוי במדיניות של הנשיא פרווז מושארף. תמיכתו של מושארף בקמפיין האמריקאי נגד הטרור בפקיסטן אינו זוכה לאהדה רבה בקרב התושבים ורבים מהם סוברים כי הקמפיין מסית לאלימות צבאית.

בשנים האחרונות, פקיסטן חתמה על הסכמים עם קבוצות חמושים בדרום ובצפון מחוז וואזיריסטן. ההסכמים הובילו לירידה זמנית בהיקף האלימות בכמה חלקים במדינה, אך היו אמורות גם להביא לסופן של ההתקפות באפגניסטן. עם זאת, לדעת המבקרים, לרבות קצינים בצבא האמריקאי באפגניסטן, ההסכמים הובילו להתבצרות החמושים בצד הפקיסטני של הגבול ולהסלמה באלימות באפגניסטן.

חוויאר סולנה, מתאם מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, אמר ביום שלישי באיסלמאבד, כי על פקיסטן להתנגד להידברות עם אל קאעדה.

מוקדם יותר, דוברו של מהסוד, מאולבי עומאר, אמר שהשיחות עם הממשלה מתקדמות בצורה טובה. "שני הצדדים מקיימים את הבטחותיהם. אנו מלאי תקווה", אמר עומאר.

לדבריו, הממשלה הפקיסטנית החלה לצמצם כוחות צבא באזורים שונים בוואזיריסטן ולשחרר חמושים. ביום שני, הממשלה שיחררה את סופי מוחמד, איש דת קיצוני שאחרי התקפת הטרור ב-11 בספטמבר, שלח אלפי חמושים לאפגניסטן להילחם בכוחות האמריקאים. מוחמד שהה בכלא מאז 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully