וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעין גדי זועמים: "עושים לנו משפט שדה"

גידי ויניש

24.4.2008 / 10:41

חברי הקיבוץ זועמים על ההד הציבורי סביב פרשת האונס שארעה בו לכאורה. "מעמידים אותנו על ספסל הנאשמים, לפני ההחלטה המשפטית"

אסור להשתמש

(תיעוד החשודים והמתלוננות בליל המקרה. עריכת וידאו: ענת ברק ונועם ורטהיים)

פרשת האונס לכאורה של התיירות מדנמרק התקבלה בתדהמה בקיבוץ עין גדי. הקיבוץ השליו ליד ים המלח, שמורגל בדרך כלל להיות מוזכר בהקשרים חיוביים, מנסה עתה לצמצם את הנזק התדמיתי שנגרם לו, ובמקביל לעשות בדק בית ולבחון איך פרשה שכזאת ארעה בתחומו. לפי כתב האישום, הפרשה ארעה לפני כשבועיים כששלושה צעירים מהקיבוץ אנסו וביצעו מעשי סדום בשתי תיירות מדנמרק, בנות 17 ו-18, בלילה שלפני עזיבתן את הארץ.

"הניסיון להעמיד את כל הקיבוץ, על מאות חבריו על ספסל הנאשמים הוא איום", אמרה חברת הקיבוץ מירב איילון לוואלה! חדשות. "כל הפרשה הזאת נפלה עלינו כבום נוראי ואנו מרגישים שעושים לנו עליהום, עוד בכלל לפני שהתקבלה הכרעה משפטית בעניינם". לדבריה, "צריך לזכור שכל עוד שהם לא הורשעו, מדובר באנשים חפים מפשע ונורמטיבים".

בקיבוץ זועמים על ההתייחסות הציבורית לפרשה: "כשיש פרשות אונס בבת ים או בחיפה לא מאשימים את כל תושבי העיר, אבל משום מה כשזה מגיע אלינו לקיבוץ, באים בטענות לכל חברי הקיבוץ. אנו קיבוץ לתפארת מדינת ישראל, שמתמודד מזה 52 שנה עם קשיים ואתגרים ופתאום צצה פרשה כזאת והורסת את כל ההישגים. פתאום שוכחים את יחידת החילוץ שלנו ואת התיירות המופתחת ומתרכזים רק בזה".

למרות הזעם על הכיסוי התקשורתי, בקיבוץ מבינים שגם עוד קודם להכרעה המשפטית, ברור שצמחו עשבים שוטים בקרבם. "אין ספק שבדק הבית צריך להיות אצלנו. מיד לאחר פרסום האירוע, הבאנו מומחים שנפגשו עם הנוער ועם ההורים ואנו מנסים להבין את הסיבות למקרה". עם זאת בקיבוץ מבקשים כי שורשי המקרה לא נעוצים במתרחש בתוך הקיבוץ. "בסופו של דבר אנו מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, וכל הבעיות שקיימות אצל הנוער בתל אביב ובירושלים קיימות גם אצלנו".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully