וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון ב"מו"מ החשאי" עם הפלסטינים

פנחס וולף

24.4.2008 / 10:14

לבקשת 25 ח"כים, הכנסת תתכנס בפגרת הפסח לדיון מיוחד בנושא. וילן: "זה מעשה מבזה שמציג את ישראל כסרבנית שלום"

הכנסת תקיים דיון פגרה מיוחד בנושא "המשא ומתן החשאי עם הפלסטינים שמנהלים ראש הממשלה אהוד אולמרט ושרת החוץ ציפי לבני". זאת, לאחר שבשבוע שעבר הוגשו יותר מ- 25 חתימות של חברי כנסת הדורשים לקיים דיון בנושא.

ח"כ אבשלום וילן (מרצ) פנה בתגובה ליו"ר הכנסת, דליה איציק, כדי שלא תאפשר את כינוס המליאה. לדבריו, "מעשה זה הוא מגעיל ומבזה ומציג את ישראל כסרבנית שלום". אלא, שעל פי תקנון הכנסת יו"ר הכנסת איננה יכולה למנוע את הכינוס על פי דרישת 25 חברי כנסת לפחות. עם זאת, ביכולתה לקבוע את מועד הדיון במהלך הפגרה. מסיבה זו, ביכולתה לקיים את הדיון עד 17 במאי - יום לפני פתיחת מושב הקיץ.

לדברי גורמים בליכוד, בעקבות דברי הסורים כי אולמרט מוכן לסגת מרמת הגולן, יתכן שהנושא יעלה בדיון הפגרה. השרה הסורית בות'יינה שעבאן אמרה אמש (רביעי) בראיון לרשת אל ג'זירה, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר לסוריה מסר דרך טורקיה, לפיו ישראל מוכנה להחזיר לסוריה את רמת הגולן תמורת שלום.

בתוך כך, יו"ר ועדת הכנסת דוד טל הודיע, כי הוא מתכוון לזרז את הצעת חוק "משאל העם" עם שובה של הכנסת מהפגרה, "על מנת למנוע מחטפים בנושא רמת הגולן, משום שפינוי רמת הגולן ישאב כוחות חיזבאללה לתוך הרמה שימררו את חייהם של תושבי הצפון".

הדיון שהליכוד יזם יהיה כינוס מליאה שני בפגרת הפסח, הקצרה יחסית. הדיון הקודם, שנערך לפני עשרה ימים, עסק בפסיקת המשפט לעניינים מקומיים בירושלים שמתירה למכור חמץ בפסח. אז דרשו חברי כנסת ממפלגות דתיות כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, יערער על החלטת בית המשפט. אולם, מזוז סירב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully