וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: מקבלים את הפסקת האש עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.4.2008 / 23:03

הארגון התנה את הסכמתו בהפסקת ההתקפות הישראליות על עזה, הסרת המצור מעליה ופתיחת המעברים. ויתר על הדרישה לרגיעה בגדה וברצועה גם יחד

חמאס הודיע הערב (חמישי) לשר המודיעין המצרי עמר סלימאן שהוא מקבל את הפסקת האש עם ישראל למשך חצי שנה בעזה, ושתעבור בהדרגה לגדה המערבית. סלימאן זימן לקהיר נציגים של כלל הפלגים הפלסטינים להיפגש עימו ביום רביעי. בפגישה צפוי סלימאן לשכנע את הפלגים להיכלל בהפסקת האש המתגבשת.

במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר אמר בכיר הארגון מחמוד א-זהאר כי "חמאס מקבל את הצעת הרגיעה ברצועה, שתורחב בהדרגה לגדה המערבית. הפסקת האש תחול שישה חודשים ובמהלכה תפעל מצרים להעברתה לגדה". א-זהאר חזר על קריאת חמאס להסיר את המצור ולפתוח את המעברים במסגרת הפסקת האש. "אם תדחה ישראל את הפסקת האש, מצרים תפתח את מעבר רפיח".

לדבריו, לאחר שסלימאן ייפגש עם נציגי שאר הפלגים, הוא ייצור קשר עם ישראל על מנת לשמוע את דעתה על ההצעה. א-זהאר קרא למצרים לפתוח באופן מיידי במגעים עם ישראל על מנת להרגיע את המצב בעזה ולהכניס אליה מוצרי יסוד ודלק.

חמאס התנה את הפסקת האש בהפסקת ההתקפות הישראליות על עזה, הסרת המצור מעליה ופתיחת המעברים. בנוסף, הסכים חמאס לשתף את הרשות הפלסטינית בשליטה במעבר רפיח לצד מפקחים אירופים ומצרים. בתחילת שבוע הבא יגיע סלימאן לארץ וידון עם בכירים ישראלים בהיקפה ובפרטיה של הפסקת האש.

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל הגיע לביקור בקטאר, שם הוא נפגש עם בכירי הממשל. היום נפגש משעל עם אמיר קטאר, השייח' בן חליפה אל ת'אני, ודן עימו בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית. ביקורו של משעל בקטאר נערך כשבוע בלבד לאחר ביקורה של שרת החוץ ציפי לבני בקטאר, שם נפגשה עם האמיר ועם בכירים נוספים.

מוקדם יותר היום קרא חמאס לתושבי רצועת עזה להגיע למעברים ברצועת עזה מחר אחרי תפילות יום השישי ולקיים תהלוכות במחאה על המצור המוטל על עזה. לפני כחודשיים קרא חמאס לתושבי עזה ליצור "שרשרת אנושית" נגד המצור אולם בסופו של דבר הגיעו מאות אנשים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully