וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סרטון חשף הסיוע של צ' קוריאה לסוריה"

גידי ויניש

24.4.2008 / 8:29

בכירים אמריקאים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי סרטון הוידאו, שצולם בתוך הכור הסורי, מציג את הסיוע הגרעיני של קוריאה הצפונית לסוריה

סרט וידאו שצולם בתוך המתקן הגרעיני, שלפי פרסומים זרים הותקף על ידי חיל האוויר בספטמבר, היווה את הראיה המרשיעה עבור ישראל וארצות הברית כי מדובר בכור גרעיני שנבנה בעזרת קוריאה הצפונית, כך מפרסם הבוקר (חמישי) ה"וושינגטון פוסט". בכירים בוושינגטון אמרו כי הסרט שתיעד את המתקן, שכונה על ידי הסורים בשם הקוד "אל קיבאר" הציג עובדים צפון קוריאנים בתוכו. לדבריהם, בעקבות הראיות שהוצגו בסרט, ישראל החליטה על תקיפת הכור ב-6 בספטמבר.

עוד מוסיפים הבכירים האמריקאים כי הכור הסורי נראה כהעתק כמעט מושלם של מתקנן הגרעין הצפון קוריאני ביונגביון. "הסרט מציג זהות כמעט מוחלטת בין הכור הסורי לבין הכור הצפון-קוריאני גם מבחינת החדרים הפנימיים וגם מבחינת העיצוב החיצוני", אמר בכיר בשירותי המודיעין האמריקנים.

הסרט צפוי להיות מוצג היום בדיון מיוחד שייערך בקונגרס האמריקאי בנוגע לסיוע הגרעיני שהעניקה קוריאה הצפונית לדמשק. הדיון, שיעסוק בין השאר בתקיפה הישראלית של הכור, נועד כדי להכשיר את הקרקע לקראת הסכם בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית. לפי ההסכם, ארה"ב תסיר את שמה של קוריאה הצפונית מרשימת המדינות שמסייעות לטרור ובתמורה פיונגיאנג תחשוף את רשימת המדינות להן העניקה סיוע בנושא הגרעין.

שגריר סוריה בוושינגטון, עימאד מוסטפה, הגיב בביטול על פרסום הסרט. "אני מציע לכולם לזכור שבכירי הממשל הציגו בזמנו גם ראיות שהצביעו לכאורה על הימצאותו של נשק להשמדה המונית בעירק". לדבריו, "אני מקווה שהפעם העם האמריקאי לא יהיה נאיבי מספיק כדי לקבל זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully