וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיגור הלווין "עמוס 3" נדחה בשל תקלה טכנית

יהושע בריינר

24.4.2008 / 8:23

לווין התקשורת היה אמור להשלח הבוקר לחלל, כדי להתלוות ל"עמוס 2" ולהחליף את "עמוס 1" הקשיש. הדחיה - בשל תקלה טכנית

שיגור לווין התקשורת "עמוס 3" נדחה הבוקר (רביעי). הלווין היה מיועד לשיגור בשעה 8:00 (שעון ישראל) מאתר השיגור אייקונור בקזחסטן, כשהוא מעוטר בסמל חגיגות ה-60 להקמת המדינה. ואולם, השיגור נדחל למועד לא ידוע בשל תקלה טכנית.

הלווין המתקדם, שצפוי בין היתר לאפשר קליטת ערוצי HD באיכות גבוהה, יחליף את לווין התקשורת "עמוס 1" בספטמבר הקרוב לאחר שירות של כ-12 שנה בחלל. "עמוס 3" יעבוד במקביל ללווין התקשורת הנוסף של ישראל בחלל, "עמוס 2".

כשישוגר לחלל, "עמוס 3", השייך לחברת "חלל תקשורת", יהווה עליית מדרגה בתוכנית החלל הישראלית. כשבע שעות לאחר שיגורו הוא צפוי להיכנס למסלולו הראשוני בחלל בגובה של 36,000 קילומטרים. הלווין כולל אלומות ניידות, שיספקו גמישות באזורי הכיסוי השונים במזרח התיכון, אירופה, אפריקה ואמריקה. כך הוא גם יאפשר קליטה של יותר ערוצים במסכי הטלוויזיה באיכות גבוהה. היתרון נוסף של הלווין הוא אורך החיים שלו: לפי התכנון, יפעל "עמוס" קרוב ל-18 שנה מחוץ לכדור הארץ.

בינואר השנה שיגרה ישראל מאתר שיגור בהודו את לווין הריגול המתקדם טקסאר, שמשימתו העיקרית היא צילום וביון. בנוסף ישראל מחזיקה בחלל את הלווינים אופק 5 ואופק 7 וכן שני לווינים מסחריים, ארוס איי ובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully