וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: אולמרט הסכים לוותר על הגולן

גיל קדרון וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.4.2008 / 7:20

לדברי שרה סורית, אולמרט העביר מסר דרך טורקיה, לפיו הוא מוכן להחזרת רמת הגולן. שר החוץ הסורי: "אין מניעה לחידוש השיחות"

השרה הסורית לענייני מהגרים, בות'ינה שעבאן, אמרה הערב (רביעי) בראיון לרשת אל ג'זירה כי ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר לסוריה מסר דרך טורקיה, לפיו ישראל מוכנה להחזיר לסוריה את רמת הגולן תמורת שלום. "אולמרט מוכן לשלום עם סוריה על בסיס התנאים הבינלאומיים והחזרת רמת הגולן במלואה", אמרה.

במסיבת עיתונאים שקיים הערב שר החוץ הסורי וואליד מועלם בטהרן לאחר פגישתו עם עמיתו האירני, מנושהר מותקי, אמר מועלם, כי "אם ישראל רצינית בכוונתה להשיג שלום, והיא מוכנה לסגת לקווי ה-4 ביוני 1967, הרי אין שום מניעה לחידוש השיחות בין ישראל לסוריה". מועלם הבהיר כי המגעים המתנהלים בין ארצו לישראל לא יפגעו בתהליך השלום שמנהלת ישראל עם הפלסטינים.

מועלם התייחס בקצרה לידיעה שפורסמה היום בבוקר באתר הסורי "שאם-פרס", בה נטען כי ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר מסר לנשיא סוריה בשאר אסד לפיו הוא מסכים לסגת מהגולן תמורת שלום. "איני מגיב לדיווחים בתקשורת אולם העמדה הסורית ידועה לכל. אנו מעוניינים בשלום צודק וכולל שבמסגרתו ימולאו החלטות האו"ם 242 ו-338 ועל בסיס עקרון שטחים תמורת שלום".

לפי הדיווחים בכלי התקשורת בסוריה, מועלם נפגש עם מותקי ודן עמו ביחסים בין שתי המדינות. מחר צפוי מועלם להיפגש עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully