וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל העלה תמונות לפייסבוק ונשלח למחבוש

יהושע בריינר

23.4.2008 / 19:28

המלחמה של צה"ל ברשתות החברתיות עולה מדרגה: חייל מודיעין העלה לאתר תמונות שצולמו בבסיסו, ונשפט ל-19 ימי מחבוש

המלחמה של צה"ל ברשתות החברתיות עולה מדרגה: חייל המשרת ביחידה 8200 באחד מבסיסי המודיעין בצפון הארץ נשפט השבוע ל-19 ימי מחבוש לאחר שהעלה לאתר פייסבוק תמונות, ככל הנראה ממסיבת השחרור שלו שנערכה בבסיס. מצה"ל נמסר כי החייל נשפט לאחר שצילם בתוך הבסיס ללא אישור.

בצה"ל ובעיקר באגף המודיעין, חיל האוויר ויחידות מיוחדות מקיימים בחודשים האחרונים שיחות עם החיילים, בהן מתבקשים החיילים שלא להעלות לפייסבוק תמונות מתוך הבסיסים, ובעיקר שלא להזדהות ברשת האינטרנט עם יחידה צבאית כלשהי, מחשש לפגיעה בביטחון מידע. ההוראה נוגעת בעיקר לחיילים שפתחו קבוצות באתר תחת שם היחידה או הטייסת בה הם משרתים.

מחיפוש קצר בפייסבוק עולה, כי המאבק שעורך צה"ל לא נושא פרי, בלשון המעטה. באתר ניתן למצוא 25 קבוצות של טייסות שונות בחיל האוויר, בהן מוצגות גם תמונות של אנשי צוות אוויר ויחידה סודית של החיל העוסקת בתצפית ואיסוף. גם חיילים בגדודים בחילות השדה ובחיל הים מפיצים באתר תמונות, בהן תמונות מתוך הבסיסים.

בדובר צה"ל אישרו את פרטי הארוע מיחידה 8200 ומסרו כי "הארוע מוכר ומטופל בחומרה בהתאם למדיניות הצבא. צה"ל מכיר בסכנות הגלומות בשימוש בלתי מושכל ברשת האינטרנט האזרחית ופועל למיגורם של המקרים באמצעות הגברת המודעות בקרב חיילי צה"ל, אם באמצעות אכיפה ואם בהדרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully