וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל על מרגלת אחר משלחת הרוגי אוקטובר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.4.2008 / 18:37

ארגון "עדאלה" הגיש תלונה נגד חברת תעופה מדרא"פ בטענה כי היא ו"אל על" מרגלות אחר חברי המשלחת. אל על: "לא היו דברים מעולם"

המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל "עדאלה" הגיש תלונה נגד חברת תעופה דרום אפריקאית בטענה כי היא משתפת פעולה עם חברת "אל על" במעקב אחר משלחת של נציגי משפחות ההרוגים במהומות אוקטובר 2000, שיצאה לדרום אפריקה בשבוע שעבר.

ב"עדאלה" טוענים כי המשלחת טסה עם חברת התעופה הדרום אפריקאית, אך התברר לה כי חברת "אל על" היא זו המפעילה את הטיסות בקו ישראל–דרום אפריקה. "החל מהיום בבוקר מקיימים אנשי הביטחון של חברת התעופה הישראלית "אל על" מעקב אחרי עבודת המשלחת בדרום אפריקה. מעקב זה כולל פנייה לארגונים ואנשים פרטיים שנפגשו עם המשלחת במהלך הביקור בדרום אפריקה תוך נקיטת צעדים "ריגוליים" ובלתי חוקיים אודות עבודת המשלחת שם", כך נמסר מ"עדאלה".

במרכז "עדאלה" החליטו להגיש תלונה בדרום אפריקה נגד חברת התעופה הדרום אפריקאית בשם יו"ר ועדת המעקב, שאוקי חטיב. המשלחת מבקרת בימים אלה בדרום אפריקה במטרה לגייס תמיכה בינלאומית בדרישת הארגונים למתן דין וחשבון למשפחות הרוגי אוקטובר 2000.

"אל על פעלה לשיפור השירות בלבד"

קברניט ליאור יבור, סמנכ"ל המבצעים של "אל על", מסר בתגובה כי לא היה דברים מעולם. "במסגרת מדיניות החברה נוהגים נציגי "אל על" בתחנות השונות בעולם לאתר קבוצות נוסעים לפני חזרתן ארצה, וזאת על מנת לקבל מהן פרטים אשר יקצרו את משך הבידוק הקבוצתי בשדה וישפרו את רמת השירות".

"במקרה הנוכחי מדובר בקבוצה שהגיעה עם חברה זרה וביקשה לשוב עם "אל על". כשפנו נציגי החברה אל אנשי הקבוצה כדי לקבל מהם פרטים לקראת טיסתם מחר, הם נענו בחוסר שיתוף פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully