וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם לישראל: הפסיקו להעניש אזרחים בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.4.2008 / 17:03

שליח האו"ם הזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה, וקרא גם לחמאס להפסיק את התקיפות במעברי הגבול. "צריך להתרחק מפני התהום"

האו"ם הזהיר היום (רביעי) מפני אסון ברצועת עזה, ודרש מישראל להכניס אליה דלק וציוד הומניטרי. שליח האו"ם לתהליך השלום, רוברט סרי, אמר במסיבת עיתונאים שקיים בעזה, כי מזכ"ל האו"ם באן קי מון מודאג באופן אישי מהידרדרות המצב ברצועה ומעוניין בשיפורו. "המשך הרג האזרחים והמשך המצור על הרצועה משפיעים לרעה על כל הצדדים. יש לנקוט בצעדים רציניים כדי להתרחק מפני התהום".

סרי קרא גם לחמאס להפסיק את התקיפות נגד מעברי הגבול. "הפיגועים הללו אינם מסייעים להסיר את המצור, אלא רק מרעים את המצב". לדבריו, על ישראל להפסיק להעניש אוכלוסייה אזרחית ולהכניס דלק וציוד הומניטרי לעזה. "האו"ם מוביל מאמץ הומניטרי שמטרתו לאפשר לתושבי עזה לחיות תחת המצור. בנוסף אנחנו תומכים מאוד במאמץ המצרי להשיג הפסקת אש, וקוראים לכולם לשתף פעולה עם מצרים".

בתוך כך, יושב ראש איחוד תחנות הדלק ברצועת עזה, אחמד עלי, אמר, כי כמות הדלק שנכנסה היום לרצועה אינה מספיקה לצרכים הנדרשים. לדבריו, מזה למעלה משבועיים לא נכנס בנזין או סולר לרצועה. "הדבר היחיד שישראל העבירה הוא כמות מועטה של דלק תעשייתי וגז בישול", הבהיר. לטענתו, כמות הדלק הנדרשת ברצועת עזה היא עשרה מיליון ליטר בנזין ו-15 מיליון ליטר סולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully