וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CIA: ישראל תקפה מתקן גרעיני בסוריה

גיל קדרון

23.4.2008 / 16:31

על פי "הלוס אנג'לס טיימס", ידווח ה-CIA לקונגרס על הסיוע של צפון קוריאה לבניית המתקן, ועל הריסתו בידי חיל האוויר הישראלי

גורמים רשמיים בסוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA, יאמרו מחר (חמישי) לקונגרס, כי צפון קוריאה סייעה לסוריה לבנות כור גרעיני על בסיס פלוטוניום - כך מדווח "הלוס אנג'לס טיימס". התגלית הזו עשויה להעלות התנגדות להקלת החרם על סוריה והסנסקציות על צפון קוריאה.

הקונגרס האמריקאי יערוך מחר דיון מיוחד בנוגע למעורבותה של צפון קוריאה בבניית המתקן בסוריה, שעל פי פרסומים זרים, הותקף על ידי חיל האוויר הישראלי לפני כחצי שנה. בין השאר, יתודרכו חברי הקונגרס על תקיפת חיל האוויר. בדיון ישתתפו חברי הסנאט ובית הנבחרים, החברים בוועדות הקשורות למודיעין, יחסי חוץ וביטחון לאומי. במהלך הדיון, יתודרכו חברי הקונגרס מפי בכירים במועצה לביטחון לאומי.

אנשי ה-CIA יאמרו למחוקקים, בין היתר, כי הכור יכול היה לייצר פלוטוניום לנשק גרעיני, אולם פוצץ לפני כן. זוהי ההוכחה החותכת הראשונה של המודיעין האמריקאי על הקשרים הגרעיניים בין צפון קוריאה וסוריה.

ההחלטה לקיים את הדיון התקבלה בעקבות ההתקדמות במגעים בין ארצות הברית לצפון קוריאה. לפי הסיכומים, תוציא ארצות הברית את פיוניאנג מרשימת המדינות התומכות בטרור, ותפעל למען הסרת הסנקציות הכלכליות שמוטלות עליה. בתמורה, תמסור צפון קוריאה הודעה שתפרט את פעילותיה בתחום הגרעין. בממשל האמריקאי חששו כי מספר חברי קונגרס יתנגדו להצעה ויערימו קשיים על אישורה. "הממשל מעוניין לשכנע את חברי הקונגרס לקבל את ההסכם עם צפון קוריאה, ולכן החליט לשתף אותם במקצת מהמידע שיש לו", אמר בכיר בממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully