וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אריאל: "הערבים באבו דיס הם אורחים"

פנחס וולף

23.4.2008 / 16:11

בטקס הכנסת ספר תורה, שנערך בשכונה במזרח ירושלים לזכר הרוגי הפיגוע ב"מרכז הרב", אמר הח"כ כי "אם בניית השכונה לא מוצאת חן בעיניהם, הם יכולים ללכת מכאן"

"זו התחלה של שכונה חדשה. אהוד אולמרט, כראש עיריית ירושלים דחף את בנייתה. כרגע הוא עוצר אותה, אבל אני מקווה שבמקום לעצור, הוא ימנף את השכונה. ואם לא הוא – אז ראש ממשלה אחר". כך אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות, ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי מפד"ל) בטקס הכנסת ספר תורה לבית כנסת בשכונת קדמת ציון, הסמוכה לאבו דיס, לזכר הרוגי הפיגוע במרכז הרב לפני כחודש וחצי.

אריאל הוסיף כי "במקום שיש יהודים יש ביטחון, והכלכלה והתשתיות משגשגות. הערבים כאן הם אורחים. אם בניית השכונה לא מוצאת חן בעיניהם, הם יכולים ללכת מכאן".

בטקס הכנסת ספר התורה, שנערך ביוזמת ארגון "קוממיות" השתתפו עשרות אנשים, לאחר הטקס התעכבו המשתתפים במשך מספר דקות בתצפית לעבר שכונת ג'בל מוכבר, ממנה יצא המחבל שביצע את הפיגוע.

את ספר התורה תרם המיליונר היהודי-בריטי, סיריל שטיין, לאחר שמשפחתו כתבה את הספר לכבוד יום הולדתו ה- 80, אלא שאת הספר, הוא החליט לתרום לשכונה במזרח ירושלים. לדבריו, "כשכולם רוצים להרוס מאחזים ויישובים, תרומת ספר תורה מהווה חיזוק להעצמת המתיישבים. כשהתחלנו את ההתיישבות ביהודה ושומרון לא היו יהודים וזה התקדם. אני מאמין שגם כאן היישוב היהודי יגדל ויתחזק".

הכפר אבו דיס שוכן ממזרח לירושלים לפחות מאז המאה ה-16, ומתגוררים בו כעשרת אלפים תושבים. ב-1967 סופחו 10% משטחי הכפר לירושלים, ותושביו מחזיקים בתעודות זהות ישראליות. את מרכז הכפר חוצה מאז שנת 2002 חומת הפרדה מבטון בגובה שמונה מטרים. חומת ההפרדה באבו דיס הפכה לאחד מסמלי הכיבוש הישראלי ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully