וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחנה קלינטון חוזרים לקוות

טלי גולדשטין

23.4.2008 / 16:24

הניצחון הגדול בפנסילבניה, בפער של 10 אחוזים, החזיר את הצבע ללחיי הקמפיין של הילרי: "הבוחר אמר את דברו, המומנטום השתנה"

ניצחונה של הילרי קלינטון הבוקר (רביעי) בפריימריז בפנסילבניה הותיר את התקווה המקננת שבבית הלבן תגור אשה, שזכתה הן להערצה והן לביקורת בעקבות החלטתה לפתוח במאבק פוליטי משלה אחרי עשורים של תמיכה בבעלה. הניצחון בפנסילבניה הבטיח לעת עתה את הישארותה במרוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית, למרות שעם תשע התמודדויות בלבד עד ליוני, הולכים ופוחתים סיכוייה להדביק את הפער מיריבה, הסנטור ברק אובמה.

"הבוחרים בפנסילבניה אמרו את דברם. אמריקה מקשיבה. המומנטום עובר לצידנו", נכתב בהודעה רשמית של הקמפיין של קלינטון. "למרות שהסנאטור אובמה השקיע כמות חסרת תקדים של דולרים בקמפיין שלו בפנסילבניה, כולל מיליונים על תשדירים שליליים בימים האחרונים, הוא לא השכיל לנצח במדינה שתהיה קריטית לניצחון דמוקרטי בנובמבר, והעלה עקב כך שאלות חדשות בנוגע ליכולתו לגבור על מקיין. אף מועמד מעולם לא נהנה מתקציב גדול יותר וממומנטום רחב יותר מאשר אובמה בפנסילבניה".

אהבו או שנאו אותה, למרבית האמריקאים יש דעה ברורה על אשתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. חלקם מעריצים אותה הודות לקשיחותה ולמדיניות המפורטת שלה, בעוד אחרים שולחים חצי ביקורת על עמדותיה הרדיקליות מדי, או אופיה הנוקשה מדי. יש גם כאלו שמטילים ספק בנאמנותה לבעלה הגחמני.

הילארי זכתה לתמיכת המבוגרים

קלינטון בת ה-60 נתפסה על ידי הציבור והתקשורת כפוליטיקאית מחושבת, אישה פגועה, פמיניסטית שתלטנית, עורכת דין מצוינת, אשת תככים כלכלית ובעלת חשיבה עצמאית. בקמפיין לנשיאות עברה קלינטון מפייבוריטית שאין עליה עוררין בשנה שעברה למועמדת המדורגת במקום השלישי בפריימריז בינואר. מאז התנודדה קלינטון פעם מעלה ופעם מטה במאבק ההפכפך בינה לבין אובמה.

במחנה של האחרון עשו את כל המאמצים להציג את התבוסה כניצחון, כדי לבלום את דיבורי הקאמבק של קלינטון. "דבר אחד כבר התברר: לפני שבועיים פיגרנו ב-25 אחוזים, ובסופו של דבר צימצמנו את הפער למספר קטן יותר משרוב האנשים חשבו שאפשרי", נמסר מהקמפיין של אובמה. "נמשיך להילחם בשתי חזיתות בו זמנית, בקלינטון ובמקיין".

חלק מהסיבה בגללה היתה שנויה הסנטורית במחלוקת היא העניין שהיא מגלה באתגרים לא רגילים – כגון להפוך לגברת הראשונה בבית הלבן. מועמדותה זכתה לפופולריות אצל גברים בגיל העמידה ונשים מבוגרות, אך לא כך אצל צעירים, שנהרו אל אובמה והמסר האופטימי שהוא נושא עמו.

כעת מנסה קלינטון להמשיך ולהדגיש את יתרון ניסיונה על פני יריבה. "הבוחרים בפנסילבניה החליטו כי החששות בנוגע לכלכלה מעמידים את הילרי כמועמדת הטובה ביותר להתמודד עם הבעיות שקשורות לאובדן מקומות עבודה, משבר הנדל"ן וביטוח הבריאות. ככל שהקמפיין הלך והפך קשה יותר, ובמה רק נחלש מכיוון שהבוחרים למדו עליו יותר, ומאידך הילרי רק התחזקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully