וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה על הפסקת האש: "הכדור בידי ישראל"

ניר יהב, כתבנו לעינייני ערבים

23.4.2008 / 13:38

לדברי ר"מ חמאס בעזה איסמעיל הניה, חמאס מעוניין בהפסקת אש הדדית על מנת שתוביל להסרת המצור ולפתיחת המעברים בעזה

חמאס נוטה לקבל את ההצעה להפסקת האש עם ישראל. כך עולה מדבריו של ראש ממשלת חמאס המודח בעזה, איסמעיל הניה, בנאום שנשא לרגל פתיחת בית חולים חדש לילדים בעזה. הניה הבהיר כי "התגובה שחמאס יעביר למצרים בנוגע להצעה, מעבירה את הכדור למגרש הישראלי". לדבריו, חמאס מעוניין בהפסקת אש הדדית על מנת שתוביל להסרת המצור ולפתיחת המעברים בעזה. עם זאת, הניה סייג את דבריו ואמר, כי על הפסקת האש להיות הדדית, כוללת ובו זמנית ועליה לכלול את הגדה ואת הרצועה.

הניה חזר על הדברים שאמר לפני מספר ימים בכיר הארגון חאלד משעל לפיהם, חמאס תומך במדינה פלסטינית בגבולות 67', שבירתה תהיה ירושלים, שלא יהיו בה התנחלויות ושהפליטים ישובו אליה. "יחד עם זאת, חמאס לא יכיר בישראל", הבהיר.

שר ההסברה הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, התבטא באופטימיות גם הוא. בכינוס בספרד אמר כי בקרוב מאוד תושג הפסקת אש ברצועת עזה. לדבריו, הפסקת האש תביא להסרת המצור מעל הרצועה ולהפסקת ירי הרקטות לעבר ישראל.

במקביל, יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", כי "המשא ומתן עם ישראל מתנהל בחשאי והרחק מכלי התקשורת. נודיע על תוצאותיהם של המגעים אם נגיע להסכם כלשהו ואם לא". אבו מאזן ציין עוד כי הצדדים, בסיוע האמריקאים והאירופים, משקיעים מאמצים גדולים להשיג הסכם שלום. "כשנגיע לתוצאה כלשהי נודיע עליה. איננו אוהבים לשאת ולתת תחת עינה של התקשורת משום שהיא פוגעת במאמצינו".

אבו מאזן יצא לביקור בוושינגטון במהלכו ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. במקביל לביקורו של אבו מאזן, עבדאללה מלך ירדן יבקר גם הוא בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully