וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חטף קשיש ומשך 700 אלף שקל מחשבונו

נתיב נחמני

23.4.2008 / 14:42

האיש חשוד כי חטף את הקשיש בן ה-95, ויחד עם קשיש אחר שהתחזה לו, משכו במרמה מאות אלפי שקלים מחשבון הבנק שלו

יוסף אסולין, תושב מגדל העמק בן 43, נעצר בחשד לחטיפת קשיש בן 95, ומשיכת כספים מחשבונו באמצעות שימוש במסמכים מזויפים. בית משפט השלום בירושלים האריך היום (רביעי) את מעצרו בחמישה ימים לצורך המשך החקירה.

מהדיון שנערך בבית המשפט עולה, כי אסולין הונה את הקשיש ולקח אותו לביתו שבמגדל העמק למשך מספר ימים. על פי החשד, בזמן הזה ניסה אסולין יחד עם קשיש נוסף בן 82, להונות את הבנק בו מנהל הקשיש את חשבונו, למשוך ממנו מאות אלפי שקלים ולהעבירם לחשבון בבנק אחר שפתחו במרמה.

לטענת נציג המשטרה, רס"ר מיכאל גולדשמיד ממחוז ירושלים, השניים השתמשו בתעודת זהות מזויפת, כשהקשיש בן ה-82 התחזה לבעל החשבון בן ה-95. יחד משכו מחשבונו של האחרון שני סכומי כסף גדולים, על סך 19 אלף שקל ועל סך 700 אלף שקל. מעצרם התאפשר לאחר שהבנק ממנו נמשכו הכספים, ביקש מהבנק אליו הועברו הכספים כי יעביר לו את צילום תעודת הזהות של בעל החשבון, וכשהצליבו את המידע בתעודות הבחינו כי יש שינוי בתאריך הנפקת התעודה וכי תמונת האדם המופיע בתעודת זהות אחת אינה זהה לתמונה בתעודה השנייה.

לטענת המשטרה, הקשיש בן ה-82, ששוחרר על ידי המשטרה בתנאים מגבילים, אמנם חתום על הטפסים בבנק, אך אסולין נכח איתו בבנק, וליווה אותו בכל הפעולות בטענה שקשה לו לתקשר מפאת גילו. בבית המשפט טען עורך דינו של אסולין כי למשטרה אין כל ראיה הקושרת אותו למיוחס לו, וביקש מהשופט כי לא יענה לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשבוע. "אם אהיה עוד יום או יומיים במעצר, למשטרה זה לא ישנה הרבה, אבל לי זה יהרוס את החיים", אמר אסולין לשופט, "אני לא מסוכן לציבור ואין חשש כי אשבש את החקירה. אני מבטיח לא לדבר עם החשוד השני".

"שוכנעתי כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירה", אמר שופט השלום יצחק מילנוב, שהחליט שלא להענות לבקשתו של אסולין נוכח העובדה שיש לו "גיליון רישום פלילי מכובד" ובשל העובדה שבחקירותיו כבר הספיק למסור שלוש גרסאות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully