וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השודד נעצר שעות לאחר השוד ושוחרר בטעות

נתיב נחמני

23.4.2008 / 15:12

תושב יריחו, נעצר לבדיקה שגרתית, שעות לאחר שביצע שוד אלים. לפי נהלי המשטרה, הוא שוחרר לביתו בשל היותו שוהה בלתי חוקי

תושב השטחים, שביצע שוד אלים בתל אביב, נעצר יחד עם שותפיו שעות לאחר האירוע, אך שוחרר לביתו עוד באותו הלילה. רק יותר משנה לאחר מכן, הוא נעצר בשנית, והיום הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

על פי כתב האישום, בינואר 2007 נכנסו מחמוד ג'לאיטה, תושב יריחו בן 61, יחד עם שני חבריו לישראל באופן בלתי חוקי. יחד הם פרצו למפעל "הרמן בורג" בתל אביב, כפתו את השומר בן ה-84, והיכו אותו. השלושה כיסו את ראשו של השומר בבד, גררו אותו על הקרקע, וקשרו אותו למלגזה. כתוצאה מהתקיפה נפצע השומר הקשיש בראשו וסבל משברים בצלעותיו וחבלות בכל גופו. השלושה נמלטו מהמפעל עם שלל של כמה אלפי שקלים, מעיל וטלפון נייד, כשהם מותירים את השומר כפות ופצוע.

שעות לאחר השוד נעצרו השלושה לבדיקה על ידי המשטרה. אחד מהם, בעל עבר פלילי והיסטוריה של כניסות לא חוקיות לארץ, נעצר וג'לאיטה ושותפו השני, הוסעו על פי נהלי המשטרה למחסום יריחו, שם שוחררו.

בעקבות מציאת טביעת אצבעו של ג'לאיטה בזירה, נחקר שותפו שנעצר, וקשר את עצמו ואת חבריו לאירוע. עוד באותו החודש הוגש נגדו כתב אישום בגין השוד. השותף השני נעצר חודשיים לאחר מכן ושניהם מרצים עונש מאסר מאז.

ג'לאיטה נעצר ביריחו לפני כעשרה ימים בלבד, במסגרת פעילות לאיתור עבריינים נמלטים, וכאמור הבוקר הוגש נגדו כתב אישום בגין שוד בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ושהייה בלתי חוקית.

"המשטרה פעלה על פי הנהלים"

מהמשטרה נמסר בתגובה, כי "כשנתפס שוהה בלתי חוקי הוא נחקר בתחנת המשטרה, נלקחת ממנו טביעת אצבע, והוא נבדק במסוף. אם הוא אינו דרוש חקירה, עבריין נמלט או חב בחקירה בגין עבירה כלשהי. הוא יוחזר למחסום הצבאי הקרוב ומשם לביתו".

"במקרה דנן, השלושה נעצרו ונחקרו, ואחד מהם שוהה בלתי חוקי רצידיביסט (עבריין חוזר – נ.נ.) נעצר. מהשניים האחרים נלקחו טביעות אצבע, הם הוחזרו למחסום ומשם לביתם. בעקבות הצלבה של טביעות אצבע מהזירה עם טביעות אצבע הקיימות במאגר המשטרה, ניתן היה לפענח את מקרה השוד המצער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully